مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق:

در واگذاری سهام شرکت سنگ آهن بافق نقشی نداریم

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: در موضوع واگذاری 28.5 درصد از سهام این شرکت به سازمان تامین اجتماعی مدیران و مسئولان این شرکت نقشی ندارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدجواد عسکری در جمع خبرنگاران افزود: این سهام را دولت در اختیار دارد و مدیرعامل این شرکت در واگذاری آن نقشی ندارد بلکه متصدی آن وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
وی با اظهار گله مندی از برخی افراد به خاطر انداختن تقصیر این واگذاری به گردن مدیرعامل سنگ آهن اظهار کرد: من نیز مانند دیگر مردم سه روز گذشته متوجه این ابلاغیه شدم و بلافاصله رئیس شورای اسلامی شهر بافق را در جریان این موضوع قرار دادم.
این مسئول با بیان اینکه هنوز هیچ اتفاقی در رابطه با واگذاری ۲۸.۵ درصد از سهام رخ نداده است یادآور شد: هنوز برگه سهام سنگ آهن مرکزی برای واگذاری امضا نشده و از نظر شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هم اینک ۲۸.۵ در اختیار ما بوده و اگر واگذاری ابلاغ شود باید مبلغ سهام رانیز مشخص کنند که هنوز این اتفاقات نیفتاده است.
وی در پاسخ به این پرسش که میزان دو درصد عوارض پرداخت شده به شهر چقدر است، بدون ذکر مبلغ بیان کرد: بر مبنای مالیاتی که پرداخت شده ؛ ارزش افزوده نیز پرداخت می شود.
عسکری خاطر نشان کرد: از چهار سال گذشته در بحث عوارض ارزش افزوده زیست محیطی و کارهای جانبی هم مبالغی از سوی این شرکت پرداخت شده است.
وی به نرخ پائین سنگ آهن طی یکی دوسال گذشته اشاره کرد و افزود: ۶ ماهه اول شرایط سختی بر کشور حاکم بوده لیکن امیدواریم ۶ ماهه دوم جهشی در قیمت سنگ آهن و کنسانتره آن داشته باشیم .
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با بیان اینکه هیچگونه عقب افتادگی حقوقی وجود ندارد و سعی می کنیم آرامش بین نیروهای حفظ شود تصریح کرد: در خصوص آگلومره باوجود آنکه تجاری نیست یک قرارداد بزرگ بسته ایم و در پایان ماه جاری حمل این مواد برای مصرف در کارخانه فولاد سازی آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، از ابتدای دهه ۵۰ که فعالیت استخراج در معدن سنگ آهن چغارت آغاز شد و این معدن زیر نظر شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و تابع وزارت صنایع بوده اما در اردیبهشت ۹۱ معادل ۷۱.۵ درصد از سهام آن به صندوق بازنشستگان فولاد کشور واگذار شد.
در همین اثنا ۲۸.۵ درصد باقیمانده از طریق فرابورس به شرکت خصوصی فولاد خوزستانی عرضه و در روزهای گذشته این سهام به سارمان تامین اجتماعی واگذار شد.
هم اکنون پنج هزار و ۶۴۰ نفر در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب بازنشستگان و خانواده کارکنان حدود ۷۰ درصد از جمعیت این شهرستان به نوعی تحت پوشش این شرکت هستند.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد و بهشت معادن ایران مشتمل بر سنگ آهن، فسفات اسفوردی، سرب، و سنگ های زینتی است.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..