کاهش ۸۰ درصدی پرونده های مسن دادسرای عمومی و انقلاب مهریز

دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: طی دو سال گذشته، پرونده های مسن دادسرای عمومی و انقلاب مهریز کاهش ۸۰ درصدی داشته است.

به گزارش یزدی نیوز علی زارع  در آیین معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان مهریز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد پرونده های مسن دادسرای مهریز کمتر از ۱۰ پرونده است که با رفع مشکلات قانونی و تعیین تکلیف این پرونده ها در دادسرا، تعداد پرونده مسن این دادسرای به صفر نزدیک خواهد رسید.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی جمعیت کیفری شهرستان مهریز افزود: یکی دیگر از سیاست های قوه قضاییه که در مورد آن طی سالهای اخیر همواره تأکید می شد، کاهش جمعیت کیفری بود که در این زمینه نیز این دادسرا کاهش ۱۰ درصدی را رقم زد.

زارع در مورد صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین در شهرستان مهریز، گفت: بحث گرانی ناگهانی قیمت بنزین، بحث انتخابات و تأیید صلاحیت ها و شیوع ویروس کرونا و همه گیری جهانی این بیماری منحوس از جمله چالش های مورد توجه دادسرا در سنوات اخیر بوده است.

وی افزود: البته امور در این شهرستان در نهایت تعامل و همراهی دنبال می شد و چنانچه توفیقی نیز صورت گرفته است مرهون همین همدلی، همراهی، هماهنگی و تعامل است.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تصرف و بازگشت به کاربری اصلی بیش از ۷۵ هزار متر از اراضی ملی و دولتی در شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: این اقدام نیز نیازمند همدلی و همراهی دستگاه قضایی با سایر نهاد های متولی بود که به خوبی صورت پذیرفت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..