معاون عمرانی استاندار یزد:

دستگاه‌های یزد برای تحقق طرح‌های بازآفرینی شهری هم‌افزایی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بر ضرورت ورود جدی‌تر فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای تحقق طرح‌های بازآفرینی و هم‌افزایی آنها در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز محسن صادقیان،در جلسه بازآفرینی شهری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر ضرورت ورود جدی‌تر فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در تعریف و اجرای طرح بازآفرینی شهری تاکید کرد و اظهار داشت: هر ساله اعتباری به صورت متمرکز و ملی توسط راه و شهرسازی در قالب طرح بازآفرینی شهری در استان تعریف شده و اجرا می شود که لازم است از این اعتبار بهترین استفاده و بهره را در راستای بازآفرینی و توانمندسازی محلات هدف برد.

وی بیان کرد: اگر چه این طرح می‌تواند در قالب یک پروژه یا پروژه های متعدد تعریف شده و در شهرهای استان اجرا شود ولی لازم است تعریف درستی از محله و تعریف پروژه ها داشته باشیم.

صادقیان عنوان کرد: در حال حاضر تنها پروژه موفق اجرا شده در استان در محله مهرپادین مهریز است و مطالعات خوبی در این محله در همه ابعاد انجام شد و پروژه های موردی نیز با مشارکت راه و شهرسازی و شهرداری مهریز تعریف و اجرا شده است.

وی درباره اجرای طرح بازآفرینی در مرکز استان هم گفت: مهمترین پروژه های بازآفرینی شهری یزد، پروژه های محله های حسن آباد و صدرآباد و اسکان از محلات حاشیه‌نشین شهر و بازار تاریخی یزد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد افزود: بهترین اقدام در اجرای طرح بازآفرینی شهری، ایجاد هم افزایی لازم بین دستگاه های مرتبط در این حوزه است تا در کوتاه‌ترین زمان و تامین اعتبار و تجمیع اعتبار شاهد تحقق پروژه های هدف باشیم در غیر این صورت هزینه ای صورت می‌گیرد اما به دلیل عدم هم افزایی، به نتیجه نخواهد رسید.

صادقیان ادامه داد: به نظر من توجه به تعریف پروژه‌ها اهمیت زیادی دارد، انتخاب پروژه های پیش ران در محلات که باعث تحول در محله شوند مهمترین تصمیم ما باید باشد

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته استقرار دفاتر تسهیل گری در محلات هدف بهترین اقدام در این زمینه بوده و لازم است مبنای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، استخراج پروژه ها و احصاء نیازها از سوی دفاتر تسهیل گری باشد تا پروژه‌ها بر حسب نیاز هر محله و منطقه تعریف و اجرا و موثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به رویکرد طرح بازآفرینی شهری در حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: در این حوزه و در بازآفرینی شهری انتظار این بود در حوزه نوسازی و بهسازی مسکن در بافت اتفاقات خوبی رقم بخورد ولی متاسفانه در این زمینه اتفاق خاصی در استان رقم نخورده است، شاید لازم باشد با بازدید و برگزاری جلسه از تجربه استانها استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..