برای نخستین بار

کشت نوعی گیاه علوفه ای در شهرستان خاتم

به گزارش یزدی نیوزمدیر جهاد کشاورزی خاتم گفت: برای نخستین بار در استان یزد گونه گیاه تاج خروس علوفه ای در این شهرستان کشت شد.

اسماعیل یزدانی  همچنین از کشت گیاهان دارویی به لیمو، مرزنجوش، وسمه و علوفه ای لوپن برای نخستین بار در سطح شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: در این شهرستان علاوه بر کشت گیاه ذرت علوفه ای و دانه ای در سال جاری اقدام به کشت یک و نیم هکتار تاج خروس شده که این گیاه علوفه ای جهت مصرف خوراک دام است.
این مسئول عملکرد برداشت این نوع گیاه را ۱۵۰تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: این گیاه از نوع کم آبخواه است که با کشت آن در مصرف آب صرفه جویی نیز خواهد شد.
یزدانی خاطرنشان کرد: گونه جدید گیاه لوپن زرد، سفید و بنفش در شهرستان در سطح یک هکتار به صورت پایلوت و آزمایشی کشت شده که جهت مصرف خوراک دام و عملکرد دانه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: گیاه به لیمو نیز برای اولین بار در سطح ۶ هزار متر مربع کشت شده که پیش بینی می شود ۴.۵ تا ۵ تن در هر هکتار عملکرد این گیاه دارویی باشد.
این مسئول در ادامه از کشت گیاهان دارویی مرزنجوش، وسمه، گل محمدی و زعفران خبر داد و یادآورشد: این گیاهان دارویی نیز با سطح کشت بالغ بر ۲۷ هکتار فصل جدیدی را در بخش کشاورزی این شهرستان آغاز خواهند نمود.
وی اظهار داشت: گیاهان دارویی و برخی گیاهان علوفه ای که برای اولین بار در شهرستان کشت شده اند از نوع کم آبخواه هستند و امید داریم که کشاورزان بیشتر به کشت این گیاهان روی بیاورند تا علاوه بر درآمدزایی در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.
سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان بالغ بر ۸۰ هکتار است.
سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم ۱۶ هزارو ۷۱۳ هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی ۱۶ هزارو ۵۲۶ هکتار است.
خاتم با ۴۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۴۰ کیلومتری یزد واقع شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..