میراث فرهنگی، عالی‌ترین مولفه برای معرفی ایران به جهان

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌ فرهنگی مجلس شورای اسلامی: پیوند میراث‌فرهنگی و موزه ناگسستنی است و موزه به‌عنوان پنجره‌ای به سوی تاریخ، زیباترین منظر را از ایران پدیدار می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا دشتی اردکانی با صدور پیامی فرارسیدن هفته میراث فرهنگی را تبریک گفت و نوشت: میراث فرهنگی کشورمان به عنوان شناسنامه این سرزمین از فرهنگ و هویت مردمانش سخن می‌گوید و به تاریخ مدنیت در این کره خاکی درازا دارد و به یاد ما می‌آورد که ایرانی هستیم و ایرانی بودن، میراث گران‌بهایی است که نسل حاضر می‌بایست برای آیندگان امانت‌داری کند و این مسئولیت خطیر به ما سپرده شده است که خود چراغ راهی است برای طی طریق این سنت دیرینه.

 

میراث فرهنگی ملموس و ناملموس ایران؛ عالی‌ترین مولفه این سرزمین در جهت معرفی ایران به جهانیان است چراکه با هر زبانی قابل درک بوده و نیاز به هیچ واسطی برای ارائه آن نیست.

 

پیوند میراث فرهنگی و موزه ناگسستنی است و موزه به‌عنوان پنجره‌ای به سوی تاریخ، زیباترین منظر را از ایران پدیدار می‌کند و همواره به‌عنوان یک مولفه اصلی در توسعه یافتگی کشور‌ها مطرح است.

 

۲۸ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی بهانه خوبی است برای پرداختن مضاعف به این مهم و امید است در سال جاری به لطف خداوند کریم با مهار ویروس منحوس کرونا بتوان جان دوباره‌ای به موزه‌ها داد که از این بابت صنعت گردشگری نیز منتفع شود و همسو با شعار امسال شورای بین‌المللی موزه‌ها با عنوان “آینده موزه‌ها؛ بازیابی و تصور دوباره”، بتوانیم گامی در این راستا در کشور عزیزمان برداریم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..