بازداشت جاعل عناوین دولتی و اطلاعاتی در یزد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد: فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود، دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوز مجید فرهمندزاده گفت: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ برای حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این کلاهبردار که خود را از مقام‌های ذی نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می‌کرد در قبال حل و فصل پرونده‌ها مبالغی را درخواست می‌کرده و از آنجا که قصد داشته هیچ ردپایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی طلب می‌کرده و یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که با او همراه بود، دریافت می‌کرده است.

فرهمند زاده با اشاره به دریافت ۲۳ تا ۱۴۶ میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، اظهار داشت: این فرد شیاد مدعی بوده که وجوه را برای خود نمی‌خواهد و باید به واسطه‌های خود برای حل مشکل پرونده پرداخت کند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه اشک آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه‌های خود کرده و اینگونه وانمود می‌کرده که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می‌تواند به راحتی اعمال نفوذ کند.

وی با اشاره به سوابق همکاری متهم با برخی از مجموعه‌های انقلابی و اطلاعاتی در سال‌های دور تصریح کرد: اینکه این فرد در اوایل جوانی یک همکاری کوتاه و مختصری به صورت داوطلبانه با برخی از مجموعه‌های انقلابی و اطلاعاتی داشت و این مساله را زمینه‌ای ساخته تا خود را فردی موجه و مورد اعتماد جا بزند و بتواند اعتماد سوژه‌های خود را برای کلاهبردای جلب کند.

فرهمند زاده ادامه داد: مردم نباید به هیچ فردی که مدعی است می‌تواند جریان پرونده را خارج از فرایند‌های قانونی تغییر دهد اعتماد کنند، بلکه به هر کس که با تکیه بر سوابق و ارتباطات خود در قبال دریافت وجه ادعای حل و فصل پرونده را دارد، شک کنند.

 

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تأکید کرد: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات و همچنین فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می‌کرد، به اتهام معاونت در در کلاهبرداری دستگیر شده و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..