امام جمعه یزد:

جامعه نیازمند شفافیتی از جنس شفافیت امام راحل/فریب مردم خیانت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: جامعه امروز ما به شفافیت، خلوص و شجاعتی از جنس شفافیت امام خمینی(ره) نیاز دارد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری  با تاکید بر اهمیت صداقت در گفتار و شفافیت در کردار مسئولان در هر مقام و جایگاهی اظهار داشت: بر اساس آیه قرآن که می‌فرماید؛ کبُرَ مَقتاً عِندَاللهِ اَن تَقُولوا مَالَا تَفْعَلُونَ، دشمنی بزرگ با خدا این است که حرفی را بزنید که نتوانید به آن عمل کنید.

وی با اشاره به اینکه این آیه مصداق برخی افراد است که در تبلیغات انتخاباتی خود، به مردم وعده و وعید می‌دهند، افزود: برخی افراد وعده می‌دهند و قصد عمل به آن را نیز دارند اما توان اجرا ندارند و خود نیز از این ناتوانی آگاه هستند؛ عده‌ای نیز حرفی می‌زنند اما به حرف خود اعتقادی ندارند و عده‌ای نیز وعده‌هایی می‌دهند که قدرت انجام آن را ندارند که همه اینها نشأت گرفته از حب جاه و عدم صداقت و شفافیت است.

ناصری با بیان اینکه عده‌ای با وعده‌های خود در صدد فریب مردم برای گرفتن آرای آنها هستند، عنوان کرد: این افراد مردم را به مسیر نادرست هدایت می‌کنند که این خیانت بزرگی است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید هنگام سخنرانی و قول دادن به مردم، همه مسائل را در نظر بگیرند و به نحوی عمل کنند که ظاهر و باطن آنها یکی و شفاف باشد.

وعده‌های بی‌اساس به مردم عین خیانت است

ناصری تاکید کرد: وعده‌ها باید قابل اجرا باشد و اگر به هر دلیلی، وعده‌های بی اساس به مردم بدهند، در حق آنها خیانت کرده‌اند.

وی بیان کرد: البته عده‌ای قول‌هایی می‌دهند و برای تحقق آن نیز تلاش می‌کنند اما حوادثی پیشامد می‌کند که در این مورد شرایط متفاوت است اما اینکه عده‌ای برای فریب مردم، وعده‌های بی اساس می‌دهند، خیانت کرده و شفافیت ندارند.

ناصری تصریح کرد: نامزدهای انتخابات باید معتقد باشند که به حرف خود عمل کنند که اگر غیر از این باشد، ناشی از عدم صداقت و عدم شفافیت آنهاست.

امام جمعه یزد اظهار داشت: کسی که می‌خواهد وارد شورا و مجلس شود باید شفاف و ظاهر و باطنش و حرف و عملش یکی باشد.

نامزدها در عین شفافیت شجاعت داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه شفاف نبودن با مردم، عین خیانت است، افزود: نامزدها باید در عین شفافیت، شجاعت نیز داشته باشند و واقعیتی را که به آن اعتقاد دارند را مطرح کنند.

ناصری همچنین بر تک بعدی نگر نبودن نامزدها تاکید کرد و گفت: نامزدها باید افرادی جامع نگر باشند و تمام مسائل را در کنار یکدیگر ببینند.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، فرهنگی، دینی و اعتقادی است و در شرایطی که این مسائل ممکن است برای بسیاری از کشورها مهم نباشد، برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است.

چالش‌های قصه مسئولیت

ناصری اظهار داشت: در جامعه ما اخلاق، دین و خدایی بودن جامعه حائز اهمیت است و اگر کسی نامزد شود که اعتقادی به اینها نداشته باشد، چطور می‌تواند کار کند و به طور قطع به جامعه و انقلاب لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه این موارد همه چالش‌هایی در قصه مسئولیت است، افزود: کسانی که نمی‌توانند، مسئولیت را نپذیرند و این موضوع را شفاف بگویند و شهامت داشته باشند.

ناصری تاکید کرد: پذیرش مسئولیت صداقت و توکل بخدا، شجاعت و شهامت در حرکت، وارستگی، اطلاعات و آگاهی و عدم وابستگی به غیرخدا می‌خواهد.

وی بیان کرد: در شرایطی که غربی‌ها تمام و هم غمشان این است که ایران کشوری پیشرفته و انقلابی نباشد، همه مسئولیت‌های ما حساس است و همه باید نزد خدا و مردم و وجدان خود و شهدا پاسخگو باشند.

امام جمعه یزد یادآور شد: مردم ما مردمی ایثارگر، صبور و مقاوم هستند و در راه آرمانهای خود هزاران شهید داده‌اند بنابراین کسانی که می‌خواهند مسئولیت قبول کنند، با مردم شفاف باشند و آنها را فریب ندهند و خون شهدا و حرکت‌های انقلابی همچنین خودکفایی کشور را فراموش نکنند و درد و درمان را در داخل کشور خودمان بجویند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان و نامزدهای انتخاباتی، در صداقت و شفافیت همانند امام و شهدا باشند و برای مردم دلسوز باشند زیرا در جامعه امروز به خلوص، دلدادگی و شفافیت از جنس خلوص و شفافیت امام نیاز داریم.

منبع:خبرگزاری مهر

 

بخش نظردهی بسته شده است..