سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی در حوزه تکمیل زنجیره فولادِ بافق

مدیر عامل سرمایه گذاری غدیر: سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق در مجموع حدود ۲۰۰ میلیون یورو است.

به گزارش یزدی نیوز، امیرعباس حسینی در بازدید از معدن آنومالی شمالی، گفت: تمرکز و نقطه عطف شرکت سرمایه گذاری غدیر در حوزه توسعه زنجیره فولاد در استان یزد، به ویژه شهرستان بافق است و هیچ محمدودیتی برای توسعه این زنجیره به خصوص در صنایع پایین دستی ندارد.

وی، افزود: برای معادن سنگ آهن میشدوان و آنومالی شمالی بر اساس مشارکت و توافقاتی که انجام شده است، در مرداد امسال احداث کارخانه کنستانتره را شروع می‌شود و در اواخر بهار امسال احداث فاز اول کارخانه خردایش با ظرفیت یک و نیم میلیون تن که بخشی از زنجیره تولید فولاد در شهرستان بافق است، تکمیل می‌شود.

حسینی، هدف اصلی را جلوگیری از خام فروشی و استفاده مواد خام بیان داشت و تاکید کرد: شهرستان بافق ظرفیت توسعه آینده را دارد به همین دلیل با ذخیره‌ای که در معدن سنگ آهن آنومالی شمالی پیش بینی شده است همه ابعاد اقتصادی این طرح پاسخگو است و آماده ایم طبق توافقاتی که در مجموعه استان یزد و شهرستان شده است در این منطقه سرمایه گذاری کنیم.

حسینی سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را در مجموع قریب به ۲۰۰ میلیون یورو عنوان کرد و گفت: این سرمایه گذاری شامل احداث کارخانجات خردایش، کنستانتره، احیا، ذوب و صنایع پایین دستی فولاد است.

قمیشی سرمایه گذار کنسرسیوم نوظهورهم، افزود: با حجم استخراج انجام شده، یک دپوی چهار میلیون تنی آماده شده و همچنین تمام آزمایش‌های خاک صورت گرفته است.

وی، با بیان اینکه حدود یکماه است طراحی ماشین آلات در دستور کار قرار گرفته و ۱۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: موافقت‌های اولیه برای احداث دو مگامدول ۱ و۷ دهم میلیون تنی انجام شده و تا یکماه آینده قرار داد منعقد می‌شود.

سید مهدی طلائی مقدم، فرماندار شهرستان بافق به اتفاق امیرعباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و مجموعه‌ی مدیران شرکای این شرکت در بازدید از معادن سنگ آهن میشدوان و آنومالی شمالی، طرح‌های توسعه‌ای صنایع جوار معدنی و تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بافق را آغاز کردند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..