مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد:

ظرفیت گردشگری یزد در ایجاد اشتغال استفاده شود / ایجاد ۱۱ مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر اینکه ظرفیت گردشگری یزد در ایجاد اشتغال استفاده شود، از ایجاد ۱۱ مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ریاحی در نشست شورای اشتغال استان یزد در ارتباط با وضعیت اشتغال استان یزد، اظهار داشت: در سال گذشته آمار اشتغال استان یزد در بخش هایی از جمله صنایع کاهش یافته اما در حوزه بخش خدمات افزایش نسبی خوبی در زمینه اشتغال داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، به جاذبه های بسیار زیاد استان یزد در زمینه گردشگری اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در استان یزد به ویژه در حوزه‌های گردشگری وجود دارد که باید از این پتانسیل‌ها به صورت بهتری استفاده شود.

ریاحی با اشاره به اقداماتی که در حوزه اشتغال استان یزد صورت گرفته، خاطرنشان کرد: شاید یکی از رویکردهای موثر و مناسب در حوزه اتشغال توجه به گسترش مشاغل کوچک باشد.

وی افزود: نکته مهم در این زمینه این است که ما بایستی یک کارآفرینی در این صنایع کوچک داشته باشیم و نگاه خلاقانه و نوآورانه خودمان را در این حوزه گسترش دهیم تا بتوانیم در این عرصه به موفقیت دست پیدا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: توجه به شبکه‌های تولید، توزیع، خوشه‌های صنعتی و شبکه‌های تعاونی می‌تواند در این زمینه کارساز واقع شود.

ریاحی به اهمیت مدیریت بازار اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که ما باید برای کسب موفقیت و بهبود وضعیت اشتغال و صنعت استان، روی آن مانور دهیم.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد افزود: سال گذشته ۱۱ مرکز مشاوره، در حوزه کارآفرینی ایجاد کردیم و امیدواریم این ظرفیت در کنار مولدان اقتصادی و همینطور کارفرمایان قرار گیرد.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..