افتتاح باشگاه کتاب و کتابخوانی در روستای سریزد

باشگاه کتاب و کتابخوانی در مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مردم و مسوولان در روستای سریزد از توابع شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: سال گذشته ۷۰ باشگاه کتاب و کتابخوانی با عضویت ۹۵۰ نفر از کودکان و نوجوان در شهرستان راه‌اندازی شد. از این تعداد ۱۰ باشگاه در روستا‌ها و ۶۰ باشگاه در شهر وجود دارد و امسال اولین مورد آن در روستای تاریخی سریزد ایجاد شد.

 

حسن زارعیان افزود: از مهمترین اهداف باشگاه کتاب و کتابخوانی، تشکیل هسته‌های مطالعه کتاب و کتابخوانی به منظور کمک به افزایش سرانه بین کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط‌های مختلف کتاب از جمله کتابخانه، کتابفروشی‌ها، جلسات کتابخوانی، گسترش فرهنگ مشارکت به ویژه در زمینه مطالعه کتاب، معرفی تازه‌های کتاب به کودکان و نوجوانان و بالا بردن روحیه اعتماد به نفس کودکان در جمع برای بیان مطالب و خلاصه کتاب‌های خوانده شده به دیگران است.

 

وی تصریح کرد: اعضای باشگاه کتاب و کتابخوانی شامل گروه‌های سنی پیش از دبستان، کودکان در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی و گروه‌های سنی و دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم است و تاکنون ۳۵ نفر در این باشگاه روستایی ثبت‌نام کردند و ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف تهیه شده که مورد استفاده علاقه‌مندان است.

 

زارعیان ادامه داد: باشگاه کتاب و کتابخوانی این روستا با عنوان کتیبه در وسعت ۴۵۰ مترمربع که شامل بخش‌های مختلف بوده و این مکان در محله درب باغ محمدآباد در روستای تاریخی سریزد واقع شده است.

 

این باشگاه به همت خانم محمد طاهری که از مربیان و فعالان فرهنگی است ایجاد شده و از مهمترین برنامه‌های آن، خلاصه نویسی کتاب، بازخوانی و روخوانی، قصه‌گویی، تخیل‌پردازی و قصه‌سازی، تهیه فیلم و کلیپ در مورد کتاب، نقاشی و تصویرگری، بلندخوانی، روانخوانی و تند خوانی و آموزش قرآن و روانخوانی آن است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..