افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از افزایش ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت پهنای باند ورودی استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف دیتا و ثبت رکورد حداکثر پهنای باند مصرفی استان در فروردین ماه، گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، اوج پهنای باند مصرفی استان به ۱۲۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، بیش از ۱/۵ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به رصد شاخص‌های ارتباطی استان و ثبت رکورد ۶۰ درصد اوج پهنای باند مصرفی، افزایش پهنای باند ورودی در دستور کار مدیریت ارتباطات زیرساخت استان قرار گرفت و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، پهنای باند ورودی استان با ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش، به ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر پهنای باند ورودی استان نسبت به سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم ۴۸ برابر و اوج مصرف داده در استان در این مدت ۱۰۳ برابر شده است.

پاکدل تصریح کرد: با این افزایش، در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان، چندین برابر میزان مصرف فعلی است و از زیرساخت‌های مناسبی در استان برای توسعه اقتصاد دیجیتال برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: با وجود چند برابر شدن مصرف داده در استان پس از شیوع کرونا، عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش‌های ارتباطات زیرساخت، مخابرات، اپراتور‌های همراه و شرکت‌های خصوصی تامین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه، قابل توجه و شایسته تقدیر است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..