رشد ۷ درصدی صادرات استان یزد

مدیرکل گمرک استان یزد از رشد هفت درصدی صادارت استان در سال گذشته خبر داد و گفت: عمده واردات یزد شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت است.

به گزارش یزدی نیوز، محمدحسین سلمانی با بیان این که سال گذشته از نظر وزنی هفت درصد نسبت به سال قبل از آن رشد صادرات داشته‌ایم، افزود: سال گذشته بیش از سه میلیون و ۹۸ هزار تن کالا با رشد هفت درصد نسبت به سال قبل از آن، به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸۰ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است.

وی عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان، ترکیه، تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالا‌های صادراتی استان یزد عنوان کرد.

مدیر کل گمرک یزد، کاشی و سرامیک، هیدورکربن‌ها ، شیشه‌های ساختمانی ، ظروف شیشه‌ای ، محصولات پتروشیمی و محصولات کشاروزی شامل انار دانه ، پسته و مغز پسته را از دیگر کالا‌های صادراتی استان برشمرد.

سلمانی ادامه داد: در این مدت نیز ۵۶ هزار و ۷۳۰ تن کالا به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت واردات استان ، ادامه داد: واردات یزد شامل مواد اولیه واحد‌های تولیدی ، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت بوده و در مجموع واردات گمرک استان در خدمت صنعت و صادرات است.

گفتنی است گمرک یزد به عنوان دستگاه برتر در امر صادرات در استان معرفی و تجلیل شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

بخش نظردهی بسته شده است..