ایستگاه سنجش کیفی هوا در اشکذر راه اندازی می شود

وجود ریزگرد‌های طبیعی در شهرستان اشکذر که منشا گرد و غبار طبیعی است، ضرورت راه اندازی ایستگاه سنجش کیفی هوا در ابن شهرستان را دوچندان می کند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کل محیط زیست استان یزد در جلسه تکریم و معارفه رئیس جدید نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر، از راه اندازی ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان اشکذر در آینده نزدیک خبر داد.

پور ملایی اظهار داشت: با توجه به ریزگرد‌های طبیعی که در شهرستان اشکذر وجود دارد و منشا گرد و غبار طبیعی به شمار می‌رود و از سوی دیگر با توجه به واحد‌های صنعتی متعدد با رسته‌های فعالیت گوناگون اعم از کاشی و سرامیک، فولاد، کاغذی و… ضرورت راه اندازی ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان اشکذر را دو چندان کرده و به عنوان یکی از اولویت‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

وی ابراز امیداوری کرد با مشارکت بخش خصوصی و جذب اعتبارات دولتی بزودی ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم این منطقه راه اندازی خواهد شد.

فرماندار اشکذر هم در این نشست لزوم ارتقاء نمایندکی محیط زیست شهرستان به اداره مستقل با توجه به شرایط صنعتی بودن شهرستان خواستار شد.

هادی هادی نسب با بیان اینکه رصد و پایش واحد‌های صنعتی شهرستان به ویژه در فصل گرما باید با نظارت بهتری صورت گیرد، بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره جهت تشدید نظارت‌های زیست محیطی تاکید کرد.

در پایان این نشست از زحمات روح الله زارع تقدیر و مرتضی عزیزی به عنوان رئیس جدید نمایندگی محیط زیست شهرستان اشکذر معرفی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..