تحول زیرساخت‌های بهداشتی ارمغان دولت تدبیر و امید؛

خاتمی‌ها صاحب بیمارستان‌های مجهز می‌شوند

فرماندار شهرستان خاتم از تحول قابل توجه زیرساخت‌های درمانی این شهرستان در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت: چهار مرکز درمانی شامل بیمارستان‌های مروست، هرات، بخش دیالیز و بخش سی‌تی‌اسکن به زودی در این شهرستان‌ راه اندازی می‌شود.

«جواد میربهبودی» ضمن بیان این که یکی از عمده‌ترین مشکلات شهرستان خاتم در حوزه بهداشت و درمان، نبود زیرساخت‌های درمانی است، اظهار کرد: طرح توسعه بیمارستان آیت الله خاتمی هرات به وسعت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع را از اواخر سال ۹۸ آغاز کردیم و خوشبختانه در حال حاضر این مجموعه با پیشرفت حدود ۵۰ درصد مراحل عملیات اجرایی خود را سپری می‌کند.

وی با اشاره به این که بخش سی‌تی‌اسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان به وی‍ژه در رابطه با کرونا دنبال می‎شود، تصریح کرد: عمده بیماران کرونایی نیازمند سی‌تی‌اسکن هستند که به دلیل فقدان این امکانات، باید به مرکز استان یزد یا شهرستان شهر بابک در استان کرمان مراجعه کنند، لذا در همین راستا عملیات ساخت بخش سی‌تی‌اسکن شهرستان آغاز شده که هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نهایتاً تا سه هفته آینده با تجهیز بهدستگاه سی‌تی اسکن اهدایی از سازمان بهداشت جهانی، بهره‌برداری خواهد شد.

فرماندار خاتم با بیان این که این شهرستان در اسفندماه دچار وضعیت بحرانی کرونا خصوصاً از نظر رنگ‌بندی کشوری بود، گفت: متاسفانه در این بازه با وجود گستردگی تعداد آمار مبتلایان و بستری‌های شهرستان، پزشکان و کادر درمان با مشکلاتی مانند نبود بخش تخصصی مواجه و ناگزیر به استفاده از بخش اطفال بینارستان شهرستان برای کرونا شدند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های مربوط و اجرای طرح شهید سلیمانی و همچنین افزایش محدودیت‌ها به وی‍ژه در حوزه ترددها، وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی تبدیل و در ادامه شاهد کاهش و شیب نزولی آمار مبتلایان در بهار امسال بودیم.

میربهبودی با اشاره به آمار بی‌سابقه کمک‌های خیری در شهرستان خاتم به میزان بیش از سه میلیارد تومان، از ارتقای شبکه برق و تجهیز بیمارستان به سایر امکانات و همچنین رفع مشکل اقامت پزشکان در ساختمانی چهار طبقه که هم‌اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه است، خبر داد.

فرماندار به تحول قابل توجه شهرستان خاتم در دولت تدبیر و امید و تداوم حمایت‌ها از توسعه زیرساختی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم در شهریور یا مهرماه امسال با پیشرفت ۱۰۰ درصدی طرح بیمارستان شهرستان، نیاز مردم خاتم به بخش‌هایی مانند جراحی، چشم و سی‌سی‌یو را در شهرستان مرتفع سازیم.

وی از پیگیری زیرساخت‌ها و کسب مجوز بیمارستان ۹۶ تخت خوابی دیگر در هرات خبر داد و با اشاره به واگذاری زمین به این طرح، گفت: علاوه بر این، ساختمان بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی مروست نیز کلنگ‌زنی شده است.

این مسئول با اشاره به این که ۳۲ تخت خواب این بیمارستان به صورت خیری تامین شده است، گفت: بخش دیالیز شهر مروست نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تجهیز آن قول مساعد داده است.

فرماندار در خصوص واکسیناسیون مردم این شهرستان در برابر کرونا نیز تصریح کرد: واکسیناسیون مرحله اول شامل ۷۰۰ نفر از سالمندان شهرستان شده و در حال پیگیری فاز دوم واکسیناسیون کرونا هستیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..