ایده و اقدام شرکت توزیع برق استان یزد

طرح برق یاران کوچک برای مدیریت مصرف برق در استان یزد

مهندس محمد میرشمس ، مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت در حاشیه آغاز طرح برق یاران کوچک ، تلفیق مفاهیم آموزشی با شیوه های نوین ارتباطی توسط سفیر و دوست انرژی برق را از دلایل موفقیت این طرح در سنین پیش از دبستان برشمرد

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از دفتر روابظ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس محمد میرشمس ، مدیر دفتر مدیریت مصرف این شرکت در حاشیه آغاز طرح برق یاران کوچک ،  تلفیق مفاهیم آموزشی با شیوه های نوین ارتباطی توسط سفیر و دوست انرژی برق را از دلایل موفقیت این طرح در سنین پیش از دبستان برشمرد و افزود: آموزش مفاهیم مدیریت مصرف برق با اجرای برنامه شاد، شعر خوانی و مسابقه و در قالب طرح برق یاران کوچک در شش ماهه اول سال کلید خورد.
وی اعلام آمادگی مراکز آموزشی پیش دبستانی سال گذشته و گزینش برخی مهدهای کودک برای اجرای طرح برق یاران کوچک در سطح شهرستان یزد را یاد آور شد و  افزود: در طرح شش ماهه اول سال که مکمل طرح آموزشی پیک بار است ؛ پسران و دختران سنین قبل از دبستان با یادگیری اشعار کودکانه ، شیوه های مدیریت مصرف برق را می آموزند.
مهندس میرشمس متذکر شد: بیان مراحل تولید ، انتقال و توزیع برق ، معرفی فرآیند تولید برق توسط انرژی خورشیدی ، آشنایی با ساعت اوج مصرف و وسایل برقی پر مصرف ، آشنایی با سامانه فوریتهای برق و مباحث ایمنی به کودکان این سنین آموزش داده می شود.

مهندس الهام اسدی در حاشیه جشنواره مدیریت مصرف برق که به مناسبت اعیاد شعبانیه در مرکز آموزشی سیدالشهداء یزد برگزار شده بود ، به آموزش بیست هزار دانش آموز یزدی در جشنواره مدیریت مصرف برق ویژه مدارس شهرستان یزد اشاره داشت و گفت : در این طرح که از بهمن ماه آغاز شده و هفته اول خرداد ماه ادامه می یابد ، دانش آموز دوره ابتدایی مفاهیم مدیریت مصرف را فرا می گیرند.
وی افزود: جشنواره مدیریت مصرف ویژه اعیاد شعبانه در مدارس بزرگ شهرستان یزد با حضور سفیر و دوست انرژی برق و نماد تاثیرگذار در دوره ابتدایی  باعنوان "عموبرقی " انجام می شود.
 این کارشناس بهره گیری از  یک گروه توانمند هنری در استان برای آموزش غیر مستقیم دانش آموزان از طریق نمایش کودکانه را متذکر شد و خاطرنشان کرد: طرح همیاران انرژی برق در مدارس در آستانه پیک بار و تا پیش از اتمام زمان تحصیل دانش اموزان دوره اول ابتدایی با شدت بیشتری ادامه می یابد.
وی اجرای این شیوه جدید طرح آموزشی مدیریت انرژی در مدارس را به موازات دیگر طرح های شرکت توزیع نیروی برق استان دانست و یادآور شد : در این طرح از پتانسیل مناسب فضاهای معنوی مناطق نظیر حسینیه ها  و سالن های نمایش برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق بهتر مفاهیم آموزشی با همکاری مشترک آموزش و پرورش بهره خواهیم برد.
کارشناس دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت :ارائه بروشور های آموزشی برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف در خانواده ها ، بخش آموزشی ویژه اولیاء مدرسه و مربیان پرورشی حاشیه این طرح آموزشی،  از بخش های جنبی آن به شمار می رود.
شایان ذکر است اجرای طرح همیاران انرژی توسط گروه هنری لحظه های شاد به تهیه کنندگی داود زارع و اجرای خانمها : بابایی و صادقی در نقش خاله نگار و خاله بهار با هنرنمایی زارع و مختاری در بخش عروسکی ؛ همه روزه در مدارس استان به روی صحنه می رود.

بخش نظردهی بسته شده است..