در مراسم معرفی مدیر زندان مرکزی یزد مطرح شد؛

لزوم تفکیک متهم از محکوم در زندان

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: لازم است در زندان مرکزی یزد بر بحث تفکیک متهمان از محکومان تمرکز شود و این موضوع به شکل جدی در دستور کار مدیران زندان قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا حدادزاده در مراسم تودزیع و معارفه مدیر زندان مرکزی یزد با اشاره به رویکرد قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان اظهار داشت: رویکرد قوه قضاییه، اصلاح و بهبود عملکردهای زندانیان و خانواده‌های آنان در حوزه اشتغال، توانمندسازی و حمایتی است.

حدادزاده همچنین دیدگاه رئیس قوه قضائیه در مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‎ها را مبتنی بر ضرورت امنیت جامعه و درک صحیح آسیب های ناشی از حبس یک مجرم به عنوان سرپرست خانواده دانست.

وی افزود: خلوت کردن زندان تا آنجا که ضرورت داشته باشد اتفاق خوبی است اما به هر حال یک سری از افراد در داخل زندان باید بمانند تا جامه از دست آنها در امان باشد.

دادستان عمومی و انقلاب یزد بیان کرد: در انجمن حمایت و بنیاد تعاون اقدامات حمایتی بسیار خوبی هم در حوزه اشتغال زندانیان و هم حمایت از خانواده های آنها صورت می گیرد اما اگر این اشتغال تبدیل به اشتغال پایدار شود، چرخه تکرار جرم حتماً کم خواهد شد.

حضور ۱.۵ درصد جمعیت کیفری کشور در زندان مرکزی یزد

مدیرکل زندان های استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه زندان مرکزی یزد، بزرگترین مجموعه کیفری استان است، گفت: ۱.۵ درصد از جمعیت کیفری کشور در این زندان اسکان داده شده است و مدیریت مجموعه ای که دربرگیرنده جمعیت قابل توجهی از محکومان و متهمان با جرائم مختلف، سنین متفاوت و فرهنگ‌های گوناگون از اقصی نقاط کشور و حتی اتباع بیگانه است، کار سخت، با ظرافت و در عین حال هوشمندانه ای را می طلبد.

حسین سبزواری عنوان کرد: با توجه به شرایط یاد شده، بیشترین تمرکز فعالیت‌های اداره کل زندان‌های یزد معطوف به زندان مرکزی است.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از مدیر سابق زندان مرکزی از مدیر جدید خواست تا موضوع اشتغال زندانیان بند بسته و تحقق اشتغال ۸۰ درصدی که از برنامه های ۱۴۰۰ است را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل زندان‌های یزد، اولویت توسعه برنامه های فرهنگی به صورت ویژه، حضور فعالان فرهنگی و اجتماعی و گروه های جهادی در زندان را از مدیر جدید زندان مرکزی یزد خواستار شد.

در این مراسم از تلاش‌های حمیدرضا زارع قدردانی و حسن مددی مقدم به عنوان مدیر جدید زندان مرکزی یزد منصوب شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..