هشتمین یادواره پنج شهید گمنام دانشگاه یزد

به گزارش یزدی نیوزهشتمین یادواره پنج شهید گمنام دانشگاه یزد در محل مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام امینی، استاد دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین وظیفه‌ای که بر عهده ما گذاشته شده شناخت و معرفت امام است به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که می‌فرماید: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیَّةً» کسی که بمیرد و امام زمان خویش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهلیّت مرده است.

وی افزود: خیلی وقت‌ها ما با خودمان می‌گوییم که اماممان را می‌شناسیم به طور مثال می‌دانیم اسمشان چیست؟ مادر و پدرشان کیست؟ و… اما آن چیزی که اهمیت دارد و از ما خواستند معرفت به امام و ولایت امام است.
امینی با اشاره به اینکه محبوب امام زمان بودن صرفا به رکوع و سجود زیاد نیست گفت: معرفت به ولایت امام، محبوب امام بودن را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های ما هنگامی که بحث امام‌شناسی پیش می‌آید متاسفانه عده‌ای می‌گویند این مباحث  چیست که می‌گویید، بحث علمی مطرح کنید!
به گفته این استاد دانشگاه و حوزه دو دسته هستند در عالم که می‌توانند هدایت کنند یکی نبی و دیگری امام، مطالبی که استاد، روحانی و… مطرح می‌کنند تذکر محسوب می‌شود اما هدایت مختص نبی و امام است.
وی یادآور شد: تفاوت هدایت این دو در این است که اگر نبی خواست امتش را هدایت کند باید کاری انجام دهد. مثلا عیسی باید مرده زنده کند، موسی باید عصا را به اژدها تبدیل کند یا…، اما امام سرتاسر وجودش هدایت است. نگاه امام، حرکت دستش، خنده امام، غضب او و… هدایت است.
یادآوری می‎‌شود در ادامه این مراسم کربلایی مهدی خیامیان مداح ذاکر اهل بیت به مدیحه‌سرایی در وصف شهدا پرداخت.
منبع: ایکنا

بخش نظردهی بسته شده است..