رئیس شورای حل اختلاف استان یزد خبر داد؛

رهایی یک محکوم از قصاص با گذشت اولیای دم در یزد

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: در راستای عمل به سنت حسنه عفو و با تلاش شورای حل اختلاف ۳۱ مستقر در زندان، زندانی محکوم به قصاص نفس با اخذ رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

محمدرضا حداد اظهار داشت: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف کارکنان شورای حل اختلاف ۳۱ مستقر در زندان و حضور نماینده مردم شریف شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان، در اقدامی خداپسندانه، اولیای دم از اجرای حکم زندانی محکوم به قصاص نفس گذشت کردند.

وی عنوان کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و از سنت‌های حسنه است که در شرع مقدس و مقررات ما بر آن تاکید داشته و دارد.

حداد با اشاره به ارزش و مرتبه بسیار والای صلح و سازش و تاکید بر این موضوع در آیات و روایات متعدد ابراز کرد: مجموعه شوراهای حل اختلاف استان تمام توان و ظرفیت خود را برای تبیین و ترویج فرهنگ صلح و سازش به کار گرفته است و بر بهبود و پیشبرد مستمر آن تاکید دارد.

حداد ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان های استان در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش تصریح کرد: تلاش این مجموعه، در راستای ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه، اقدامی ستودنی و بسیار ارزشمند و اثرگذار است و تاکنون منتهی به اخذ رضایت بسیاری از شکات شده که موجبات آزادی بسیاری از افراد در زندان فراهم شده است.

لازم به ذکر است که این پرونده، اولین پرونده قتل عمد محکوم به قصاص محسوب می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون در استان یزد با رضایت اولیاء دم به مصالحه ختم شده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..