رئیس سازمان دانش آموزی یزد:

۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مدارس استان یزد راه اندازی می شود

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد از راه اندازی ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مدارس استان یزد در سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، منصور کریمی،  در نشستی خبری با اشاره به ۲۱ اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی اظهار داشت: این سازمان به منظور تقویت شخصیت دینی، اخلاقی، معنوی، عاطفی و عقلانی دانش آموزان و ایجاد زمینه های مشارکت در اجتماع برای آنها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، تربیت دانش آموزان طراز ایرانی – اسلامی را دنبال می کند، افزود: این هدف با سه تشکل پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی در حال پیگیری است.

رئیس سازمان دانش آموزی یزد یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۸۲۳ دانش آموز در استان یزد، جذب تشکل پیشتازان شده اند و ۷۰۰ مربی آنها را در ۸۹۶ آموزشگاه ساماندهی کرده اند.

کریمی با اشاره به اینکه شیوع کرونا آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های غیرحضوری پیش برد، عنوان کرد: تلاش شد در این ایام برنامه های ویژه ای برای دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی از جمله مناظره ملی دانش آموزی، مجری گری دانش آموزان، جشنواره فریادهای شادی، جشنواره فرزندان روح الله و … اجرا شود تا این سازمان از اهداف خود باز نماند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان یزد همچنین از تلاش برای راه اندازی ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در مدارس استان یزد خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه ای که میان وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امضا شده، مرکز نیکوکاری باید امسال در ۳۰ درصد مدارس استان راه اندازی شود تا کار شناسایی و رسیدگی به دانش آموزان نیازمند و کم بضاعت را انجام دهند.

کریمی با اشاره به تامین ۶ هزار گوشی تلفن و تبلت برای دانش آموزان نیازمند و معرفی برخی از دانش آموزان به بانک برای دریافت وام دو درصدی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار تبلت دیگر در استان یزد مورد نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال مهر در مورد رسالت و برنامه های سازمان دانش آموزی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: همه برنامه ها در راستای یک بسته تحولی تعریف شده که محتوای تمام این بسته ها بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کریمی با اشاره به ساحت‌های در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین برای پرورش دانش آموزان گفت: آشنایی با قانون، مهارت آموزی و … از جمله موارد مورد تاکید این سند است که این موارد در مجلس دانش آموزی، اردوهای دانش آموزی، ایجاد مراکز دانش آموزی و… پیگیری می شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..