لزوم همکاری همه دستگاه‌های استان یزد با اداره کل استاندارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: همه دستگاه‌ها باید به یاری استاندارد آمده تا این اداره حساس بتواند در سلامتی و ایمنی هموطنان به وظایف خود عمل کند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله اعرافی در دیدار مدیرکل استاندارد گفت: امروزه واضح و مبرهن است که استاندارد مقوله جدایی از دیگر دوایر و امور دولتی، صنعتی، تجاری، اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه در همه این موارد حضور فعالی دارد.

وی افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید در برهه کنونی به یاری استاندارد آمده تا این سازمان حساس بتواند در ایجاد سلامت و ایمنی هموطنان به ویژه در حوزه صنایع غذایی به وظایف قانونی خود به نحو احسن عمل نماید.

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه خلقت جهان بر اساس نظم و قاعده استوار است، گفت : ضرورت دارد تا مطالعات و پژوهش‌های علمی بیشتری در خصوص استاندارد سازی انجام شده و بر روی جنبه‌های فقهی و اخلاقی نیز تمرکز ویژه‌ای صورت پذیرد چرا که نکات جذاب و مهمی در احکام دینی و الهی وجود دارد که می‌تواند به شکل قانون و مقررات، سرلوحه اقدامات دست اندرکاران امور استاندارد کشور قرار گرفته و راهگشای آنان در حل بسیاری از مسائل موجود باشد.

اعرافی بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد تأکید کرد و افزود : از طریق طرحی جامع می‌توان از کمک و همراهی مراکزی نظیر حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش، رسانه ملی و دیگر رسانه‌های نوشتاری و مجازی بهره وافی و کامل را برد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت : به نظر می‌رسد که استاندارد یزد با وجود کمبود‌های مالی و انسانی توانسته تعامل و ارتباط محکمی با مراکز اداری کشور استان برقرار کند که نمونه بارز آن هم پیگیری تاسیس اداره استاندارد شهرستان میبد، گروه پژوهشی صنایع ساختمان و فولاد و همچنین اخذ مجوز آزمایشگاه‌های مرجع مرتبط در استان است.

مدیر کل اداره استاندارد استان هم در این دیدار گفت: متاسفانه با وجود تراکم حدود ۲۰ درصدی استقرار صنایع و واحد‌های تولیدی در شهرستان‌های همجوار میبد و اردکان، اداره استانداردی در این شهرستان وجود ندارد.

محمدرضا زارع بنادکوکی افزود: چند سالی است که نمایندگی استاندارد در شهرستان میبد در قالب یک دفتر مشغول به کار است، اما با توجه به ظرفیت و حجم کاری به ویژه وجود واحد‌های فراوانی تولید کاشی و سرامیک و صنایع فولاد سازی در منطقه و به منظور جلوگیری از تردد به مرکز استان بهتر است این نمایندگی به اداره شهرستانی ارتقا یابد تا با قدرت و اختیارات بیشتر انجام وظیفه کند.

وی گفت : حجم قابل توجه کارخانه‌های کاشی و سرامیک و فولادسازی در شهرستان‌های میبد و اردکان که بیش از ۷۰ درصد واحد‌های این صنایع را در استان تشکیل می‌دهند سبب شده تا ایجاد و احداث آزمایشگاه‌های مرجع کاشی و سرامیک و همچنین آهن و فولاد در منطقه در دستور کار باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..