مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد:

امکان انتقال سوابق از بیمه روستاییان به سایر بیمه‌ها فراهم شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد از فراهم شدن امکان انتقال سوابق این صندوق به سایر بیمه‌ها در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حسن ابراهیمی اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوق بیمه اختیاری کشور است که یکی از مزیت‌های آن انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به سایر بیمه‌های اجباری است.

وی افزود: متأسفانه از مهرماه سال ۹۷ تا انتهای سال ۹۹ انتقال سوابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی با مشکلاتی همراه بود که پس از تأیید انتقال سوابق در شورای عالی رفاه و با دستور رئیس جمهور و ابلاغ به صندوق‌های بیمه‌ای، این موضوع در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد.

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به مصوبه هیئت وزیران و پیگیری‌های انجام شده، امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تمام صندوق‌های بیمه‌ای اجباری و بلعکس فراهم شد.

مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان یزد گفت: متقاضیان و بیمه‌شدگان با داشتن حداقل ۶۵ سال سن تمام، حداقل ۱۰ سال تمام سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مشروط بر آنکه مجموع سوابق ایشان در صندوق با سوابق منتقله از سایر صندوق‌ها حداقل ۱۵ سال تمام باشد، می‌توانند از مزایای مستمری دوران سالمندی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به شرط بهره‌مندی از مزایای مستمری فوت و ازکارافتادگی کلی غیر ناشی از کار گفت: برای بیمه‌شدگانی که نسبت به انتقال سوابق خویش به مقصد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اقدام می‌کنند، دارا بودن حداقل یک سال سابقه و حداقل ۹۰ روز سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال منتهی به فوت و ازکارافتادگی کافی خواهد بود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..