رییس سازمان مدیریت و برنامه‎‎ریزی استان یزد:

وجود ۲۶۰ طرح نیمه تمام ۸۰ درصدی در یزد

لیست واحدهای تعطیل، نیمه فعال و فعال استان یزد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز"حمیدرضا نصیری‌زاده" دبیر ستاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در چهارمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به برنامه دولت به منظور حمایت از واحدهای نیمه فعال و تعطیل در سطح کشور، گفت: طی هفته گذشته یک تیم سه نفره بر اساس مصوبه جلسه سوم ستاد نسبت به راستی آزمایی گزارش‌های دستگاه‌های مربوطه اقدام کردند و هم اکنون می‌توان با اطمینان خاطر بالاتری لیست مورد نظر را به تهران ارسال کرد.


وی گفت: برخی از واحدهای تعطیل، دیگر موضوعیت و توجیهی برای ادامه فعالیت ندارند و این موضوع می‌بایست در لیست واحدهای تعطیل مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات واحدهای تعطیل، نیمه فعال و فعال استان طی چند روز آینده طبق نامه ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال خواهد شد و جمع بندی در تهران صورت خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در عین حال بالغ بر ۲۶۰ طرح تولیدی نیمه تمام با پیشرفت ۸۰ درصد در استان وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری آنان نیازمند حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات است.

نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسات توجیهی آموزشی اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها با حضور فرمانداران و مسئولان اجرایی شهرستان‌های تفت، مهریز و اشکذر برگزار شده و برگزاری نشست در سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار است.

وی همینطور به برگزاری دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: این دوره به مدت ۲۰ ساعت در محل سازمان مدیریت در حال برگزاری است.

"سیدمحمد میرمحمدی" استاندار یزد نیز با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، تلاش می‌کند تا سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به طور کامل محقق سازد و برای تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و داشتن آمار و اطلاعات شفاف و درست از وضعیت موجود هستیم.

وی افزود: ضروری است ۱۰۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی فعال، نیمه فعال و تعطیل استان سرشماری و پایش شوند تا بتوانیم براساس آمار صحیح و قابل اعتماد، برنامه ریزی و حمایت‌های لازم را از واحدهای تولیدی استان داشته باشیم.

استاندار با تاکید بر این که باید یک بانک اطلاعاتی جامع از واحدهای صنعتی و تولیدی استان داشته باشیم، خاطر نشان کرد: شایسته است دستگاه های مربوطه، کدگذاری واحد‌ها را به صورت دقیق در دستور کار خود قرار دهند تا از این طریق شناسایی واحد‌ها آسان‌تر انجام شود.

بخش نظردهی بسته شده است..