بک مقام مسئول:

کودکان و سالمندان یزد از چاقی مفرط یا لاغری شدید رنج می‌برند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کودکان و سالمندان استان یزد به دلیل مشکلات تغذیه‌ای از چاقی مفرط یا لاغری شدید رنج می‌برند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پایش‌های انجام شده در جمعیت کودکان زیر پنج سال، مشکلات تغذیه و وزن در ۱۱ درصد کودکان زیر پنج سال مشاهده شد به نحوی که لاغری شدید در میان این کودکان شایع است.

وی بیان کرد: میزان شیوع لاغری در کودکان زیر پنج سال استان یزد ۶.۷ درصد است که ۱.۲ درصد این کودکان از لاغری شدید رنج می برند.

لطفی، کوتاهی قد را نیز در کودکان زیر پنج سال یزد شایع دانست و افزود: سه درصد کودکان زیر پنج سال یزد از کوتاه قد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مشاوره تغذیه بهترین راهکار برای جلوگیری از لاغری شدید یا کوتاهی قد کودکان است، بیان کرد: در سال گذشته برای ۶ هزار و ۷۲۷ نفر مشاوره تغذیه انجام شد.

وی در مورد جمعیت سالمندان استان نیز بیان کرد: ۸۸ هزار و ۵۵۰ نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان یزد را سالمندان تشکیل می دهند که ۵۴ درصد سالمندان بانوان و ۴۶ درصد آنها آقایان هستند.

لطفی ادامه داد: برای سالمندان و میانسالان یزد پرونده های سلامت تشکیل شد و شاخص‌های بیماری در افراد میانسال مشخص شده و متاسفانه ۷۳ درصد این افراد یا کاهش وزن مفرط و یا افزایش وزن و چاقی مفرط داشته اند.

وی با بیان اینکه چاقی مادر اغلب بیماریها نظیر دیابت، فشار خون و … است، بیان کرد: لاغری نیز می تواند در بروز بسیاری از بیماریها اثرگذار باشد بنابراین برای رسیدن به حد تعادل، نیاز به برگزاری جلسات تغذیه برای افراد دارای مشکل در این زمینه ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مردم یزد کم تحرک‌ترین مردم کشور هستند، عنوان کرد: همین امر سبب شده تا آمار بیماری‌هایی نظیر دیابت در استان یزد بالا و حتی بالاتر از میانگین کشوری باشد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..