٤برنامه متنوع فرهنگی وهنری درهفته آخر اردیبهشت:

روز یزد درنمایشگاه بین المللی کتاب تهران/اردیبهشت تئاتر/جشنواره استانی مدو لباس/کنگره ملی شعرتوحیدی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در هفته منتهی به اردیبهشت،٤برنامه متنوع فرهنگی وهنری را برگزار می کند.

به گزارش یزدی نیوز۲۳اردیبهشت این اداره کل با حضور در برنامه جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران،روز یزد را برگزار خواهد کرد. در این برنامه؛سخنرانی،نمایشگاه آثار تاریخی و مشاهیر یزد،اسناد مرتبط یزد،کتابهای مهم نویسندگان برجسته یزدی،تئاترخیابانی و فیلم هایی مرتبط با یزد برگزارمی شود.
پخش فیلم مستند مرحوم آذر یزدی خادم قرآنی و پدر ادبیات کودک و نوجوان در برنامه روز یزد از دیگربرنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزداست.
این فیلم با توجه به برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران پخش و اکران می شود.همچنین رونمایی از ٥ عنوان کتاب مرتبط با اخوان ثالث از دیگر برنامه های مهمی است که در این روز برگزارخواهد شد.
این ٥ کتاب با توجه برگزاری اولین همایش ملی مهدی اخوان ثالث در یزد در سال گذشته اخیرا چاپ و منتشر شده است.یادآوری می شود، شخصیت های مهم و برجسته یزدی که در تهران مقیم هستند نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.
در تاریخ ٣٠اردیبهشت نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،اردیبهشت تئاتر را برگزار می نماید.در این برنامه از تعدادی از فعالان عرصه تئاتر تجلیل وقدردانی بعمل می آید.
همچنین نخستین جشنواره مد و لباس استان یزد ٣٠ و ٣١ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری حضرت آیت الله خاتمی(ره) شهرستان اردکان برگزار خواهد شد و در حاشیه این جشنواره، نمایشگاه آخرین دستآوردهای صنایع و فعالان عرصه مد، لباس و پوشاک اسلامی ایرانی کشور به نمایش در خواهد آمد.
دومین کنگره ملی شعر توحیدی هم در شهرستان میبد برگزار می شود. به منظور ترویج شعر رسالت‌مند و الهی و ایجاد فضایی مناسب برای رویکرد شاعران به مسأله توحید و آفرینش اشعار با مضامین منطبق با نخستین اصل اعتقادی اسلام و نیز احیای شعرهای توحیدی شاعران بزرگ پارسی‌زبان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد با حمایت و همراهی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دومین کنگره سراسری شعر توحیدی در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می‌کند.زمان برگزاری این کنگره اول خرداد ماه اعلام شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..