امام جمعه بخش مرکزی یزد:

روز قدس گنبد آهنین صهیونیست‌ را به حباب ترکیده بی‌ارزش تبدیل کرد

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: جریانی که امام خمینی(ره) در روز قدس به راه انداخت، گنبد آهنین صهیونیست‌ها را به حباب ترکیده‌ای تبدیل و به دنیا معرفی کرد.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در پیام جمعه این هفته با اشاره به اینکه روز قدس به نماد مقاومت در طول تاریخ بشریت به ویژه برای آزادسازی قدس شریف تبدیل شده است، اظهار داشت: امام راحل با ابتکار خود جریان قدس را از حالت عربی به جریانی اسلامی تبدیل کردند زیرا اگر جریان قدس جریانی عربی می‌ماند، دولت‌های عربی می‌توانستند بر سر آن سازش کنند اما در شرایط فعلی و با آن ابتکار عمل، دیگر قدرت سازش بر سر آن وجود ندارد.

وی عنوان کرد: جریان قدس امروز مربوط به جهان اسلام است و اگر جریان قدس عربی می‌بود با شکست چند کشور عربی در درگیری با رژیم اشغالگر قدس، به قطور قطع قدس هم به فراموشی سپرده می‌شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: اگر جریان، جریانی عربی می‌بود، دیگر ملت‌های اسلامی احساس مسئولیت نمی‌کردند و امام می‌خواست این احساس مسئولیت را در ملت‌ها ایجاد کند و همین امر سبب شد که دولت‌های عربی نتوانند بر سر قدس سازش کنند و بر اثر بیداری ملت‌ها، دولت‌ها مقداری عقب نشینی کردند.

مدرسی از دیگر آثار زیبای حرکت امام و حضور ملت ایران در طول بیش از ۴۰ سال در راهپیمایی‌های روز قدس را دفاع و حمایت معنوی از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد و گفت: فلسطینی که تا قبل از این حمایت با سنگ و تیرکمان به میدان مبارزه می‌آمد، امروز به برکت همین حمایت‌های معنوی با پهپاد و موشک به میدان حق طلبی آمده است.

وی ادامه داد: جریانی که امام خمینی (ره) به راه انداخت، توانست اسرائیل غاصب را در لاک خود فرو ببرد و دست از شعار «از نیل تا فرات» بردارد و امروز گنبد آهنین او به منزله حباب ترکیده‌ای که هیچ ارزشی ندارد برای ملت دنیا معرفی شود.

مدرسی یادآور شد: همین جریان قدس باعث شد تا کشوری که ادعا می‌کرد چهارمین ارتش دنیا را دارد و اولین ارتش غرب دنیا در اختیار اوست، در مقابل جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه مغلوب شود و ۴۸ ساعت بعد از بمباران غزه به واسطه دفاع جانانه موشکی مردم مظلوم غزه دست به حرکت انتهاری آتش بس بزند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: همین جریان دفاع از مردم فلسطین بود که توانست رژیم صهیونیستی را در درون خودش متلاشی کند تا جایی که امروز با چهار انتخابات هنوز دولت غاضب نتوانسته است برای خودش کابینه‌ای تشکیل دهند.

وی افزود: مبنای حرکت امام آیات قرآنی، روایات نبوی، روایات حضرات معصومین و دفاع از تمامیت ارزی و ملی ایران اسلامی بود زیرا اسرائیل غاصب بر این باور بود که تنها دشمن استراتژیک او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران انقلابی است و اگر امام پیش دستی نمی‌کردند، امروز می‌بایست ایران ما به مانند بسیاری از کشورها توسط رژیم غاصب قدس تبدیل به ایرانستان شده باشد.

مدرسی، یاد و خاطره همه شهدای مدافع قدس به ویژه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: مذاکراتی که در وین در حال انجام است و کاهش نرخ ارز و سکه و …، همه زمانی ارزش پیدا می‌کند که آن در سفره مردم نمایان شود اما متأسفانه می‌بینیم با پایین آمدن قیمت دلار، اجناس و به ویژه کالاهای اساسی، کاهش قیمت نداشته و همچنان قیمت‌ها تورمی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..