مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد خبر داد؛

اجرای ۱۹۸ پروژه محرومیت‌زدایی در دستور کار بسیج سازندگی یزد

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد از اجرای ۱۹۸ پروژه محرومیت زدایی کوچک و بزرگ توسط بسیج سازندگی استان یزد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مجید صادقی، در نشستی خبری با گرامیداشت ۱۷ اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی با هدف مردم یاری و محرومیت زدایی، از گروه های جهادی به عنوان بازوان قوی سپاه یاد کرد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی یزد به سمت فعالیت‌های تخصصی پیش رفته‌اند و در حال حاضر ۷۰۰ گروه جهادی با فعالیت ۷۰ هزار نفر به ثبت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا اغلب فعالیت‌های گروه‌های جهادی به سمت رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا و محرومان و نیازمندان هدایت شد، افزود: تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های آسیب دیده از شیوع کرونا در استان یزد توزیع شد.

صادقی، یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج سازندگی را فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه با دستگاه‌های متولی همراه و هماهنگ هستیم و تفاهمنامه‌هایی نیز در این راستا امضا شده است که بر اساس آن، هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۵ و ۱۰ میلیون تومانی در مجموع به مبلغ ۹.۵ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد یادآور شد: از انجا که شهرستان‌های استان یزد در تولید محصولات مختلف، قطب بندی شده اند، یکی از ماموریت‌های بسیج سازندگی، حمایت در راستای اخذ مجوز مشاغل خرد در کنار تسهیلات اعطایی است.

وی با اشاره به اینکه تفت قطب انار، مهریز قطب پرورش شترمرغ، اردکان قطب محصولات کنجدی و بهاباد قطب تولید زعفران است، افزود: تسهیلات و آموزش‌ها و حمایت‌ها در راستای اخذ مجوز به سمت ایجاد کارگاه های اشتغالزایی بر محور تولیدات شهرستان‌ها هدایت شد.

صادقی همچنین از تلاش بسیج سازندگی برای ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی قالیبافی، مشاغل خانگی، گیاهان دارویی و … خبر داد و عنوان کرد: ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار نیز در مناطق روستایی استان یزد ایجاد شد که تلاش این صندوق‌ها، شبکه سازی افراد در راستای شناسایی ظرفیت‌های منطقه و حرکت به سمت ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان یزد اظهار داشت: ۲۲ پروژه در راستای تولید به بسیج سازندگی استان یزد واگذار شد که این پروژه‌های زودبازده در راستای ایجاد اشتغال و تغییر فرهنگ کار و تلاش در یزد اجرا شد.

وی از بازسازی ۸۹ واحد مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی یزد خبر داد و گفت: علاوه بر این کار بازسازی تعدادی مسکن محرومان نیز با همکاری کمیته امداد نیز توسط گروه های جهادی انجام شد.

صادقی با اشاره به برنامه های سال ۱۴۰۰ بسیج سازندگی استان یزد یادآور شد: امسال اجرای ۱۹۸ پروژه کوچک و بزرگ محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی استان یزد اجرا می شود که این پروژه ها برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می کند.

وی همچنین ایجاد ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه جدید، ایجاد ۱۵ تعاونی جدید و ایجاد شغل برای هزار نفر را از برنامه‌های بسیج سازندگی در استان یزد برشمرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..