رئیس پژوشکده درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد:

درمان ناباروری را تبدیل به تجارت نمی‌کنیم

رئیس پژوهشکده درمان ناباروری دانشگاه یزد گفت: تلاش ما این است که با درمان ناباروری شادی را به زوج‌ها بازگردانیم و هرگز به دنبال تبدیل این درمان به تجارت نیستیم.

به گزارش یزدی نیوز، عباس افلاطونیان در نشستی خبری با اشاره به اینکه اولین اولین درمان به روش IVF در کشور سال ۶۸ در استان یزد انجام شد و از آن زمان تاکنون در پژوهشکده درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد بیش از ۲۵ هزار نوزاد به این روش به دنیا آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یزد در این زمینه جایگاه خوبی در منطقه دارد، افزود: البته به واسطه تحریم‌ها و شرایط کرونایی، تعداد بیماران خارجی در یزد کاهش یافته اما با این وجود هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ انجام عمل IVF دارای جایگاه برتر در کشور هستیم.

افلاطونیان با اشاره به اینکه اکنون سه پژوهشکده در حوزه درمان ناباروری و طب تولیدمثل در این مرکز مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: سه پژوهشکده دیگر نیز درخواست شده که در صورت پذیرش این درخواست، به پژوهشگاه تبدیل خواهیم شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی ساختمان پژوشگاه در کنار بیمارستان شهید صدوقی یزد که اکنون به دلیل نبود اعتبار، عملیات احداث آن متوقف شده است، بتوانیم در ساختمان بزرگ‌تر و مجهزتری به بیماران خدمات ارائه دهیم.

پدر IVF ایران با اشاره به اینکه اکنون ۶۸ مرکز دیر در سراسر کشور راه اندازی شده‌اند، افزود: با این وجود اغلب زوج‌های نابارور علاقمند به مراجعه به یزد دارند.

وی در پاسخ به علت این امر بیان کرد: یزد قطب درمان ناباروری در کشور است از سوی دیگر، پزشکی یزد اساساً پزشکی مردمی است و این امر جلب اعتماد مردم را به دنبال داشته است.

افلاطونیان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا یزد به رغم قطب بودن در درمان ناباروری، در عرصه تبلیغ ضعیف‌تر از سایر پژوهشگاه‌ها عمل کرده است، افزود: پرزنت‌های ما عموماً علمی است و مخالف این هستیم که با تبلیغات بی‌مورد، درمان ناباروری را به یک تجارت تبدیل کنیم همچنانکه این اتفاق در برخی مراکز در حال وقوع است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..