امام جمعه یزد:

روز قدس فراموش شدنی نیست/علمای شیعه پیشگامان توجه به مسئله قدس

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کرونا نمی‌تواند روز قدس را گرفتار فراموشی کند و دنیا بداند که روز قدس فراموش شدنی نیست زیرا آرمان امام و انقلاب است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در نشست هماهنگی برنامه‌های روز قدس با اشاره به شب‌های قدر و عظمت آن اظهار داشت: امیدواریم در یک شب باقیمانده مردم از فیض این شب عظیم غافل نمانند و با دعا و نیایش و استغفار، برای آزادی قدس عزیز نیز دعا کنند.

وی همچنین افزود: امیدواریم به برکت این شب‌ها خدا به همه ما به ویژه جامعه اسلامی ایران عنایت کند تا در برابر کفر، استبداد، فساد و الحاد مستکبران عالم مقاومت کند و با توکل بر خدای متعال، یک انتخابات بزرگ و پرشور برگزار و به برکت دعاهای ماه رمضان، تحول بزرگی در جامعه ما ایجاد شود.

ناصری با اشاره به اینکه روز قدس ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بود، بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب، امام در این زمینه دغدغه داشتند و در یکی از سخنرانی‌های خود در اوایل انقلاب، مسلمانان جهان را به حرکتی علیه رژیم صهیونیستی دعوت کردند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تنها قشر و مکتبی که به قدس اهمیت داده، علمای شیعه بوده‌اند و مرحوم کاشف الغطا در این زمینه از پیشگامان بوده و سخنرانی‌های مهمی حتی در فلسطین داشته است.

صهیونیست‌ها منشأ فساد و ناملایمات در منطقه خاورمیانه

وی اظهار داشت: عظمت قدس و حضور غیرشرعی صهیونیست‌ها در آنجا مسئله‌ای نیست که بتوان از آن به سادگی گذشت زیرا اسرائیل منشأ فساد، تفرقه و هرگونه ناملایمات در منطقه است و انگلیس هم به همین دلیل می‌خواست پایگاهی در منطقه داشته باشد تا بین کشورهای اسلامی تفرقه افکنی کند.

ناصری با اشاره سخنرانی‌های شهید مطهری در مورد روز قدس افزود: این سخنرانی‌ها بسیار ارزشمند و روشنگرانه است و حال که امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس نیست، خوب است این سخنرانی‌ها از طریق بلندگوها برای مردم در سطح شهر پخش شود.

وی همچنین بر پخش سخنان امام و رهبری در مورد مسئله قدس و اشغالگری صهیونیست‌ها بیان کرد: مردم به ویژه نسل جوان باید با مسئله فلسطین و عمق فجایعی که در آنجا اتفاق افتاده و همچنان نیز ادامه دارد، آگاه شوند.

امام جمعه یزد همچنین بر لزوم معرفی چهره حقوق بشری غرب که چهره‌ای خون آلود و آتشین است، تاکید کرد و گفت: حقوق بشر آمریکایی سال‌ها در برابر جنایات و فجایعی که در فلسطین رخ داد سکوت کرده اما امام خمینی (ره) در این زمینه روشنگری‌های بسیاری کرد و این مسیر همچنان ادامه دارد.

باور فلسطینی‌ها به اهمیت و اثرگذاری راهپیمایی روز قدس در ایران

ناصری تصریح کرد: فلسطینی‌ها نیز بر این باورند که اگر راهپیمایی ایرانیان نبود و جمعه آخر ماه رمضان نبود، اکنون فلسطین فراموش شده بود و همین روشنگری‌ها و حمایت‌ها سبب شد که فلسطینی‌ها کار خود را تنها مبارزه با اشغالگران ندانند بلکه آن را یک حرکت جهادی در مقابل چرثومه فساد و فتنه‌گری بدانند.

وی تاکید کرد: امروز حرکت فلسطینی‌ها در مقابله با صهیونیست‌ها به یک حرکت الهی تبدیل شده و مقاومت آنها سبب شده که تمام جهان اسلام، متوجه مسئله فلسطین شود.

سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور در مورد مسئله قدس فعالیت کنند

امام جمعه یزد بر لزوم فعال شدن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف جهان در مورد مسئله فلسطین تاکید کرد و گفت: سفارتخانه‌های ما در کشورهای خارجی بیشتر روی مسئله قدس کار کنند تا مردم سایر کشورها نیز با این موضوع آشنا شوند تا دنیا مسئله قدس را فراموش نکند.

وی تصریح کرد: روز قدس باید به هر نحوی که ممکن است، زنده نگه داشته شود و صدای قدس باید به گوش همه برسد و صدا و سیما و رسانه‌ها در این زمینه با افراد تأثیرگذار و آگاه مصاحبه کند و کلیپ‌هایی نیز از جنایات صهیونیست‌ها تولید و پخش شود.

ناصری با بیان اینکه بیگانگان بدانند که حتی کرونا باعث نمی‌شود که مردم ایران روز قدس را فراموش کنند، افزود: قدس قبله اول مسلمین است بنابراین مهم و ضروری است که چهره سفاک صهیونیست‌ها و جنایات آنها در طول ۷۰ سال گذشته به نمایش گذاشته شود.

امام جمعه یزد با محکوم کردن خیانت‌های سران برخی کشورهای مسلمان و سکوت آنها در برابر صهیونیست‌ها اظهار داشت: دنیا بداند که روز قدس فراموش شدنی نیست زیرا آرمان امام و انقلاب است و تا زمانی که فلسطین تحت اشغال است، جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس و روز محکوم کردن جنایات صهیونیست‌هاست.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..