با هدف معرفی قرآن به گردشگران خارجی؛

خانه وزیری در بافت جهانی یزد به فرهنگسرای قرآن تبدیل می‌شود

خانه تاریخی وزیری که در بافت تاریخی و جهانی یزد قرار دارد، با هدف معرفی قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی بین گردشگران خارجی به فرهنگسرای قرآنی تبدیل می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، خانه تاریخی وزیری، متعلق به یکی از روحانیون و علمای بنام یزد، با امضای تفاهمنامه ای بین سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و انجمن قرآنی استان یزد به فرهنگسرای قرآنی تبدیل می شود.

بر اساس این تفاهمنامه، ساختمان تاریخی خانه وزیری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مرمت، تجهیز و بازسازی می شود.

عباس ملازینلی، معاون فرهنگی شهردار یزد و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در این مراسم پیشنهاد ساخت ساختمان مجهز، مدرن و متناسب برای تحقق اهداف انجمن قرآنی استان را مطرح کرد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد گالری قرآنی را مطرح کرد و افزود: این مجموعه ارزشمند برای گردشگران جذاب خواهد بود و همه مردم به ویژه مردم دارالعباده به طور خاص از محافل قرآنی و نشست های عترت و اهل بیت (ع) چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی استقبال می کنند.

به گزارش مهر، یزد تنها شهر شیعه ثبت شده میراث جهانی است و مرمت و تجهیز خانه وزیری در دل بافت تاریخی و تبدیل آن به فرهنگسرای قرآنی می تواند گامی موثر در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، برگزاری مسابقات بین المللی و معرفی قرآن و آموزه‌های قرآنی به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی است.

خانه وزیری مربوط به اواخر دوره قاجار – دوره پهلوی و محل زندگی حجت الاسلام سید علیمحمد وزیری موسس کتابخانه وزیری و از علمای بنام یزد بوده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..