مدیر امور بازرگانی چادرملو:

۱۰۰ هزار تن کنسانتره و سنگ آهن چادرملو در بازار بورس عرضه می‌شود

مدیر امور بازرگانی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: به زودی ۵۰ هزار تن کنسانتره و ۵۰ هزار تن سنگ آهن در بازار بورس عرضه می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز اطمینان اظهار داشت: در پی پذیرش عرضه محصول سنگ آهن و کنسانتره چادرملو در بازار اصلی شرکت بورس کالای ایران، با موافقت مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران، ۵۰ هزار تن کنسانتره و ۵۰ هزار تن سنگ آهن در این بازار عرضه می کنیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی ‌می‌کنیم تا پایان سال جاری حداقل ۱۵۰ هزار تن سنگ آهن و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از سوی چادرملو در بورس کالا عرضه شود .

مدیر بازرگانی چادرملو در مورد اهمیت این کالا برای اقتصاد کشور گفت: سنگ آهن به عنوان ماده اولیه کارخانجات فولاد سازی همواره به عنوان یک ماده استراتژیک شناخته می شود و در سال‌های اخیر با توجه به کاهش یافتن ذخایر معادن سنگ آهن فعال، به ویژه معادن بزرگ، این شرکت‌ها برای تامین مواد اولیه خود به خرید سنگ آهن از سایر معادن و بازار رو آورده اند.

وی، عدم وجود مرجع قیمت گذاری استاندارد و وجود واسطه‌های متعدد بین معادن و مصرف کننده نهایی را سبب آشفتگی این بازار عنوان کرد و افزود: این نابسامانی موجب شده بود که معدنکار و مصرف کننده نهایی در این فرایند منتفع نشوند و اکثر سود به سمت واسطه ها سوق پیدا کند بر این اساس با سامانه بورس کالای ایران به عنوان یک بستر شفاف و استاندارد و شرایط رقابت یکسان برای خریداران همچنین شفافیت عرضه برای تولید کنندگان، به طور قطع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به سمت شفاف سازی و شرایط استاندارد خواهند رفت.

اطمینان تاکید کرد: به همین دلیل است که استقبال قابل توجهی از بورس کالا برای عرضه این محصول شده است .

مدیر بازرگانی چادرملو در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود کاهش ذخایر موجود سنگ آهن چادرملو، این شرکت اقدام به عرضه سنگ آهن در بورس کالا می کند، عنوان کرد: در بخشی از چرخه فراوری سنگ آهن در شرکت چادرملو، سنگ‌های با خاصیت مغناطیسی بالا که قابلیت استفاده در کارخانجات فراوری و تولید کنسانتره را ندارند، به عنوان مازاد محسوب می شود و بدیهی است که می توانیم این محصول را به بازار عرضه کنیم .

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..