در نشست منتخبین لیست امید مجلس دهم:

“محمدرضا تابش” از آغاز بکار رسمی فراکسیون امید مجلس دهم خبر داد

پس از برگزاری انتخابات دور اول ،جلساتی تحت عنوان "تعامل" با نظر جناب آقای دکتر عارف و مشارکت جمعی از نمایندگان شهرستانها و تهران تشکیل شد که حضور در این جلسات آزادانه و بر اساس تمایل نمایندگان همفکر بود.

به گزارش یزدی نیوزرئیس کمیته برگزاری همایش منتخبان لیست امید در مجلس دهم در نشست هم اندیشی فراکسیون امید با خیرمقدم به منتخبین مجلس دهم به تشریح چگونگی تشکیل این جلسه پرداخت و گفت: پس از برگزاری انتخابات دور اول ،جلساتی تحت عنوان "تعامل" با نظر جناب آقای دکتر عارف و مشارکت جمعی از نمایندگان شهرستانها و تهران تشکیل شد که حضور در این جلسات آزادانه و بر اساس تمایل نمایندگان همفکر بود.

"محمدرضا تابش" تصریح کرد: حاصل این نشست ها، تهیه پیش نویس اساسنامه ای به منظور شکل گیری فراکسیون امید و چگونگی تحقق برنامه ها و وعده ها در مجلس دهم  و ساماندهی جلسات هم اندیشی و آشنایی منتخبان لیست امید با یکدیگر بود تا مجلس آینده را کارآمدتر نماید.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: این گردهمایی اولین جلسه از ماحصل آن نشست هاست که از قریب دو ماه قبل، قرار بود در همین تاریخ و به مدت یک و نیم روزه برگزار شود، اما به دلیل تقارن دعوت از تمامی منتخبین برای جلسه ای دیگر در همین روز، برنامه ها با تعامل صورت گرفته بین ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و جناب آقای دکتر عارف و کمیته برگزاری، به صورت فشرده و در نصف روز برگزار خواهد شد.

"تابش" با تشکر از همه منتخبین که به گفته وی با همفکری و هم اندیشی و حضور در جلسات تعامل و کمیته برگزاری همایش و کمیته تدوین پیش نویس آیین نامه، بستر ساز نقش آفرینی و شکل گیری "فراکسیون امید" شدند تصریح کرد:  از امروز و با شکل گیری این فراکسیون و مشخص شدن ارکان آن، هدف اصلی تمامی منتخبان اصلاح طلب و حامی دولت که تاکید بر تفاهم و همکاری در عین حفظ تشخّص و استقلال نظر، چه در درون فراکسیون و چه در بیرون؛ آن است که با قواعد و نظم بیشتر ، احساس مسئولیت و تقسیم کار جمعی، کارها دنبال شود.

وی ادامه داد: بی شک امروز با شکل گیری فراکسیون امید و آغاز فعالیت جمعی، با هم فکری و همکاری همه اعضاء، انشاءا… چشم انداز مبارکی ترسیم خواهد شد، که متاسفانه نمایندگان اصلاح طلب و مستقل مجلس در چند دوره گذشته به دلیل غلبه برخی گرایشهای افراطی بر فضای عمومی مجلس، از آن محروم بودند.

باسابفه ترین نماینده استان یزد با بیان اینکه تشکیل این فراکسیون قطعاً تعامل فیمابین نمایندگان مجلس در درون و همکاری با سایر قوا در بیرون و پاسخگویی به افکار عمومی و خواسته های مردم را تسهیل و تسریع خواهد کرد عنوان داشت:  جا دارد از تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی که زمینه ساز مشارکت مردم در انتخابات بودند و از تلاشهای دولت در برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمدار و همه نهادهای نظارتی، امنیتی و انتظامی و از نقش آفرینی و هوشیاری ملت شریف ایران، صمیمانه سپاسگزاری  نمایم.

"تابش" همچنین از اقدامات و تلاشهای موثر متفکران و مصلحان و مسئولان مورد وثوق مردم به ویژه حضرت آیت ا… هاشمی رفسنجانی، جناب آقای سید محمد خاتمی و رئیس جمهور محترم که در ترغیب شهروندان به حضور مؤثر در انتخابات، نقش آفرین بودند تشکر کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سخن آخر را مردم خوب ما با رأی خود آشکار کردند که به دنبال تغییر و بهبود اصلاح امور هستند اضافه نمود:  ما نمایندگان نباید هیچگاه از این خواست فاصله بگیریم.  

"تابش" تاکید کرد: ما برای تحقق وعده ها و شعارهایمان راه سختی را در پیش داریم و به عقبه ای که این حرکت بزرگ را سامان داد و به گروههای نخبه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و حمایت مردم نیازمندیم.

وی ادامه داد: ما به مجلسی مستقل که نقش قانونگذاری و نظارتی خویش را برای پیشرفت و توسعه کشور و رفع دغدغه های مردم با اقتدار ایفا کند و از تمامی امکانات و اهرمها برای پیشبرد این برنامه ها استفاده نماید، احتیاج داریم.  

نماینده مردم اردکان در پایان اظهار داشت: به این نکته نیز اذعان داریم که برجام انجام شده و الان برای تحقق تدابیر رهبری معظم و سایر وعده های آقای رئیس جمهور که تامین کننده حقوق مصّرح مردم و قانون اساسی و برآورنده خواستهای به حق آنهاست، باید گامهای جدیدی برداریم.

گفتنی است نشست هم اندیشی فراکسیون امید، ظهر امروز با حضور منتخبین مردم در دوره دهم و سخنرانی شخصیت هایی همچون  محمدرضا عارف ، دکتر محمد رضا تابش ، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ودکتر طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی و سرکار خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون رئیس جمهور در امور مجلس و حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری نائب رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در ساختمان مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..