رئیس کل دادگستری استان یزد:

خون شهید سلیمانی‌ها معبر را برای دیپلمات‌ها باز کرد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امنیت امروز کشور مرهون خون شهید سلیمانی‌هاست و خون او معبر را برای دیپلمات‌ها باز کرد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری،  در نشست شورای پیشگیری از جرم استان یزد اظهار داشت: امنیت، عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدایی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا مردم این کشور در نهایت آزادی و آزاداندیشی و امنیت با حضور پر شور در انتخابات سرنوشت خود را رقم بزنند.

وی، انتخابات در ایران را یکی از آزادترین انتخابات در دنیا قلمداد کرد و بیان داشت: در کشوری که حتی مجرمان زندانی حق رأی دارند و مقدمات شرکت آنان در انتخابات فراهم می‌شود یکی از بهترین نمودهای دموکراسی است که این مهم هنوز در برخی از کشورها وجود ندارد.

دهشیری در مورد ممنوعیت ورود برخی از افراد به عرصه انتخابات به لحاظ عدم احراز صلاحیت نامزد شدن نیز عنوان کرد: البته برخی محدویت‌ها برای نامزد شدن در انتخابات وجود دارد که این طبیعی است و نمی‌توان به کسانی که شرایط نامزدی را طبق قانون ندارند و یا دارای پرونده کیفری در محاکم هستند اجازه ورود به عرصه رقابت داد.

وی، بصیرت انقلابی مردم را نقطه اتکا و امید نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی و مزدوران اجانب همیشه سعی در ایجاد افتراق بین مردم و صندوق‌های رأی را داشته‌اند و قصد مستندسازی از انتخابات ریاست جمهوری در سر دارند که با یاری خدا و بصیرت مردم همیشه مغبون عزم این ملت بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: برخی از مؤلفه‌های زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهد بود که از جمله می‌توان به جانفشانی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد که برای عزت این مردم و امنیت این سرزمین سال‌های سال در میدان‌های نبرد حضور داشت و میدان نبرد او، باز شدن معبر برای دیپلمات‌ها را به دنبال داشت.

وی، توجه به نگرانی‌های مردم در مورد وضعیت بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را خواستار شد و گفت: شاید یکی از مسائلی که مردم را نگران خواهد کرد وضعیت شیوع ویروس کروناست که انتظار است مسئولان امر در نهایت امکان این نگرانی را با اتخاذ تدابیر مناسب از مردم دور کنند.

دهشیری، تنگناهای اقتصادی، مشکلات معیشتی و گرانی‌ها را نیز از جمله مسائل اسباب دست معاندین نظام ذکر کرد و افزود: دولت تدبیر و امید باید این مشکلات را با اقدام جهادی تا آنجا که ممکن است از مردم دور کند و یا نسبت به برخی از مسائل پاسخ‌های اقناع کننده‌ای را ارائه دهد.

وی به ضرورت مشارکت صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد و با بهره گیری از ظرفیت رسانه در بصیرت افزایی اشاره کرد و گفت: نهادهای متولی باید با استفاده از بسترهای موجود و تأمین و تولید محتوای مناسب نسبت به خنثی سازی نقشه‌های دشمن اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، مستندسازی دقیق تخلف‌های انتخاباتی را مهم و الزامی برشمرد و بیان داشت: گرچه همیشه انتخاباتی پاک، سالم و پر شکوه و دشمن شکن برگذار شده اما ضرورت دارد کمترین تخلف‌های صورت گرفته نیز با هدف رسیدگی‌های متقن و بازدارند مستند شده و به نهادهای متولی گزارش شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..