فعالیت مجازی نامزد‌های انتخابات با دریافت کد شناسایی الکترونیکی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: فعالیت تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی فقط با اخذ مجوز امکانپذیر است.

به گزارش یزدی نیوز، رحیمی زاده در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات گفت: نامزد‌های انتخابات باید صفحه و کانال‌های خود در فضای مجازی را به ستاد اعلام کنند.

وی افزود: مقرر شد جلسه توجیهی باید‌ها و نباید‌های انتخاباتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای گروه‌ها و کانال‌های مجازی برگزار شود.

رحیمی تصریح کرد: نامزد‌هایی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، باید در راستای ساماندهی و استفاده از فضای مجازی، کد شناسایی الکترونیکی را از طریق سامانه وزارت ارشاد دریافت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار داشت: جرائم و تخلفات مربوط به فضای مجازی مثل تبلیغات زودهنگام، به ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات اعلام خواهد شد. در مرحله اول پیشگیری و تذکر و در مرحله بعد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی از طراحی و اختصاص مکان‌هایی برای تبلیغات نامزد‌های انتخابات توسط شهرداری‌ها خبر داد.

بازرس کل استان یزد هم در این نشست گفت: بر همه تخلفات سوء استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی و موقعیت شغلی نظارت می‌کنیم.

حجت الاسلام طالبی افزود: در این راستا هشدار‌های لازم، تذکرات و آموزش‌ها به مدیران دولتی و مدیران دستگاه‌های غیر دولتی اعلام شده است.

علیخانی دبیر هیات عالی نظارت انتخابات استان هم خاطرنشان ساخت: اسامی اولیه تایید شدگان شورای اسلامی شهر و روستا فردا از طریق فرمانداری‌ها به افراد اعلام می‌شود. افراد عدم احراز شده می‌توانند در مهلت قانونی ۴ روزه، شکایات خود را به دفاتر نظارت استان ارائه دهند، بررسی‌های مجدد در مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..