میبد میزبان همایش شهرهای نمونه گردشگری

به گزارش یزدی نیوزشهرستان میبد ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه میزبان همایش شهرهای نمونه گردشگری کشور است.

فرماندار میبد گفت: شهرستان میبد به دلیل دارا بودن ۷۰۰ هکتار بافت تاریخی منحصر به ‌فرد همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

فلاح افزود: در سال‌های اخیر از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری میبد در لیست شهرهای خلاق و نمونه گردشگری قرارگرفته است.

وی گفت: شهرستان میبد علاوه بر بافت تاریخی و فرهنگی غنی، دارای صنایع‌دستی کم‌نظیر ازجمله سفال، سرامیک، زیلو و کارگاه‌های کار بافی، ظرفیت‌های بالایی در جذب توریست و گردشگری پیداکرده است.
فلاح خانه‌های قدیمی، آسیاب‌های آبی و آب‌انبارها را از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهرستان برشمرد و افزود: این همایش قطعاً فضا را برای معرفی هرچه بیشتر پتانسیل‌های گردشگری فراهم خواهد کرد.

وی تعامل شهرداران و فرمانداران، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، معرفی نمادهای شهرهای خلاق گردشگری و افزایش خدمات این شهرها را از محورهای این همایش دانست و گفت: در واقع در این همایش نقشه راه شهرهای نمونه گردشگری به تصویب خواهد رسید.
فرماندار میبد بابیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و بر اساس مطالعات انجام‌شده، شهرهای نمونه گردشگری میبد، تفت و ابرکوه در استان یزد، شهر لاهیجان در استان گیلان، شهرهای بسطام و شهمیرزاد در استان سمنان، شهرری و دماوند در استان تهران، نیشابور در استان خراسان رضوی، ماهان در کرمان، سرعین در استان اردبیل و رامسر در مازندران، کاشان در استان اصفهان و شیراز در استان فارس به‌عنوان چهارده شهر نمونه گردشگری کشور معرفی‌شده‌اند گفت: شهرستان میبد با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد از شاخص‌ترین این شهرها محسوب می‌شود.

فلاح افزود: این همایش قرار است در روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ماه در شهرستان میبد برگزار شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..