نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان یزد در راستای احیای موقوفات قدیمی همکاری کنند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامی گفت: مسئولان استان یزد نسبت به احیای موقوفات همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوز، محمدصالح جوکار،  در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: موضوع وقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در راستای ترویج آن بیش از پیش تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیازسنجی در ثبت وقف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به هزینه‌کرد درآمدهای حاصل از وقف طبق نیت واقفان، لازم است مشاوره‌های کافی به افرادی که تمایل به ثبت وقف دارند در ارتباط با نیازهای روز جامعه ارائه شود تا وقف مطابق با نیاز جامعه ثبت و بیشترین تاثیر را داشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه احیای برخی موقوفات قدیمی نیازمند همراهی و همکاری چند دستگاه و نهاد است، گفت: لازم است مسئولان این دستگاه‌ها نسبت به احیای موقوفات همکاری و همراهی لازم را داشته و موانع موجود در این راه را بردارند.

جوکار تاکید کرد: برخی از این موقوفات در صورت احیا می‌توانند کمک بسیار خوبی به توسعه منطقه خود داشته باشند به همین دلیل باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد هم در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات استان پرداخت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..