مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

طرح هفته‌های خرید اینترنتی در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با هدف حمایت از کسب و کارهای اینترنتی، طرح هفته های خرید اینترنتی در یزد اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات با اشاره به توسعه کسب و کارهای اینترنتی اظهار داشت: طرح هفته های خرید اینترنتی در راستای حمایت از کسب و کارهای فعال حوزه ارائه خدمات و فروش آنلاین در استان یزد از ۱۴ تا ۱۷ اردیبهشت ماه اجرا می شود.

پاکدل تاکید کرد: این طرح به اصناف کمک می‌کند تا به فروشگاه‌های آنلاین پیوسته و کالاهای خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند، کسب و کارهای عضو اتحادیه و کسب و کارهای مجازی می‌توانند در این رویداد شرکت کرده و خدمات، کالا و محصولات خود را در این فضا به فروش برسانند.

وی بیان کرد: باید با ایجاد بستر مناسب برای توسعه تجارت الکترونیک و رونق خرید و فروش اینترنتی، در راستای رفع نیاز مردم و رونق تولید، اشتغال و افزایش توان اقتصادی استان تلاش کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه استان یزد در زمینه شاخص توسعه یافتگی فاوا اظهار داشت: یزد بعد از استانهای تهران و سمنان در رتبه سوم قرار دارد.

پاکدل ادامه داد: یزد در سه زیرشاخص توسعه یافتگی فاوا همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و بر اساس آمارها در زیرشاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه ۲، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه ۲ و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد تحقق رتبه ششم کشور را داراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استان یزد در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت پیشتاز بوده و ۹۵ درصد مردم استان هم به شبکه اینترنت متصل هستند.

پاکدل افزود: استان یزد رکورد جدید ۱۱۱ گیگا بایت بر ثانیه اوج مصرف داده در فروردین ماه را ثبت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی رشد داشته است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..