استان یزد به دنبال مکانیزمی برای کاهش نقش دلالان

استاندار یزد: باید به مکانیزم خوبی برای کاهش نقش دلالان برسیم چرا که قیمت محصولات با مدیریت واسطه‌ها افزایش نخواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی طالبی  در نشست تنظیم بازار استان یزد اظهار داشت: ما باید واسطه‌ها را مدیریت کرده و واسطه را به نحوی کاهش دهیم که قیمت را به جای واسطه به نرخ تولیدکننده افزایش دهیم

 

وی افزود: اگر به راهکار‌ها و مکانیزم درست و مناسبی برسیم که بتواند نقش دلالی و واسطه را کم و قیمت‌ها را متعادل کند، می‌توانیم در سال ۱۴۰۰ با این شرایط فعلی افزایش قیمت را برای مصرف‌کننده نداشته باشیم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مسئولان در حوزه تخصصی این بخش به جمع‌بندی در این امر برسند تا هدف و تصمیم گرفته شده در خصوص افزایش قیمت خرید از تولیدکننده و حذف واسطه محقق شود.

 

طالبی ادامه داد: خوشبختانه در بحث گوشت شرایطی پیش آمده که می‌توانیم قیمت آن را کاهش بدهیم، در بخش مرغ و تخم‌مرغ هم شرایط متعادلی در استان حاکم است.

 

وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی فعلی و ماه مبارک رمضان شرایط نسبتا خوبی در بازار داریم، گفت: قدردان دستگاه‌های متولی، صمت، تعزیرات و اتاق اصناف هستیم و از آن‌ها درخواست داریم که در بحث نظارت، تامین بازار، تامین کالا‌های مورد نیاز مردم و کنترل قیمت‌ها جدیت لازم را در این ماه داشته باشند.

 

استاندار یزد تصریح کرد: امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان هم مردم شاهد نرخ‌های متعادل در قیمت کالا‌های اساسی باشند، این امر قابل دست‌یابی است اگر پیش‌بینی‌های لازم برای مقاطع زمانی که در یک سال ممکن است با کمبود‌های در بخش گوشت مرغ و تخم مرغ ایجاد شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..