تعاونی‌های استان یزد در سال ۹۹ بیش از ۱۵۳۶ هزار دلار صادرات داشتند

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ارزش صادارت تعاونی‌های استان یزد در سال گذشته بیش از ۱۵۳۶ هزار دلار بودکه نشان می‌دهد باید برای تحقق سهم ۲۵ درصد سهم اقتصاد تعاونی در کشور حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش یزدی نیوز، عماد تشکری در نشست آنلاین با اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت آغاز هفته تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نامگذاری سال‌ها با رویکرد اقتصاد و تولید که یک ضرورت استراتژیک در کشور است، اهمیت توجه به حوزه کارگری نشان می‌دهد و مهم‌ترین عامل توسعه کشورها نیروی انسانی کار در آنها است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ درصد فعالیت‌های دولت در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود افزود: امسال برای اولین بار بود که افزایش حقوق کارگران بیش از میزان تورم در کشور بود.

سرپرست کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا در ابتدای سال گذشته شاهد تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در سه ماهه ابتدای سال ۹۹ بودیم، که سبب نام‌نویسی ۱۶ هزار به جهت بیکاری ئ دریافت بیمه بیکاری شد که از این تعداد ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و به آنها بیمه بیکاری پراخت شد و در سنوات بیمه‌ای هم در تامین اجتماعی درج شد.

تشکری ادامه داد: همچنین در مدت ماه‌های باقی‌مانده سال همچون سنوات گذشته شاهد بیکاری برخی کارگران بودیم، به این ترتیب در در طی ۹ ماه بعدی سال ۵۲۹۳ نفر برای بیمه بیکاری به اداره کل مراجعه کردند و این تعداد نفرات ۷۳۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند و بیمه بیکاری ۲۰۳۷ نفر قطع شد.

تشکری ادامه داد: ۱۹۳ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی که بالای ۵۰ نفر عضو دارند فعال هستند و خوشبختانه با هماهنگی و تلاش‌های صورت شاهد کمترین مشکل در خصوص بیماری کرونا در واحدهای تولیدی بزرگ استان هستیم به این جهت که دارای خانه بهداشت هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی در مکان‌های کاری کارگران در مورد وضعیت حوادث کار بیان کرد: سال قبل ۲۲۲ مورد حوادث کار در استان یزد ثبت شد که این آمار در مقایسه با سال ۹۸ نشان از کاهش ۲۴ درصد حوادث می‌دهد که در نتیجه افزایش ایمنی در محیط‌های کاری است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کر: ۶۰۰۰ تعاونی در استان یزد تشکیل شده است که از این تعداد ۳۰۰۰ تعاونی مشغول به فعالیت هستند، با ۱۰۰ هزار نفر عضو در این تعاونی‌ها وجود دارند که البته توانست برای ۵۴ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کنند.

تشکری با اشاره به اینکه ۵۵ درصد از تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، ۳۵ درصد در بخش تولید و ۱۰ درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند عنوان کرد: ۱۶ اتحادیه تعاونی در استان فعال هستند همچنین ۲۹۱ تشکل‌ کارگری در استان با ۷۵ هزار و ۱۹۰ عضو وجود دارد.

وی اظهار داشت: ارزش صادارت تعاونی‌های استان یزد در سال گذشته بیش از ۱۵۳۶ هزار دلار بود، باید برای تحقق سهم ۲۵ درصد سهم اقتصاد تعاونی در کشور، زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود و از واحدهای تعاونی حمایت بیشتری صورت بگیرد.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..