کرونا چراغ فعالیت‌های فرهنگی هنری یزد را خاموش نکرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، گفت: گرچه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان یزد با شیوع کرونا کم رنگ شد ولی نتوانست چراغ آن را خاموش کند.

«مجید جوادیان زاده» اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونایی و تاثیر آن بر جلسات و اجتماع ها، فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حفظ اصول و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان پیگیری شد و بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری که برگزاری آن حضوری امکان داشت با حفظ رعایت پروتکل‌های برگزار و برخی‌ها هم با استفاده از فضای مجازی انجام گرفت.

وی گفت: چهار دوره جشنواره چتر زندگی در استان برگزار و در کنار آن نیز کارگاه‌های نمایشی برای تبادل تجربه و انتقال دانش هنر به هنرمندان استان برپا شد.

وی با اشاره به اینکه تنگناهایی زیر ساختی مانند کمبود سالن های نمایشی در استان موجود است، افزود: برگزاری تئاتر خیابانی فرصتی است تا جامعه بتواند از هنر زاینده نمایش برخوردار شود.

جوادیان زاده تصریح کرد: در حوزه موسیقی، جشنواره موسیقی کویرنشینان در سال ۹۶ یک دوره آن به صورت استانی برگزار شد و سپس با برنامه ریزی‌های انجام شده از سال ۹۷ به شکل منطقه‌ای با حضور استان‌های کویرنشین به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی به تلاش برای برند بومی و محلی در حوزه فیلم اشاره کرد و گفت: در این بخش به دنبال یک برند بومی و محلی هستیم که با همکاری نهادها و حوزه‌های مختلف از جمله شورای اسلامی شهر یزد، جشنواره ملی فیلم ساباط برگزار شد.

وی در رابطه با این جشنواره افزود: جشنواره ساباط برگرفته از معماری کویر است که با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد تولید اثر سینمایی ضروری است به همین خاطر این جشنواره برگزار شد.

جوادیان زاده در رابطه با اقدامات انجام اداره کل فرهنگ و ارشاد، بیان کرد: ساخت ۲ مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری در استان، شامل تالار مرکزی و مرحله دوم مجتمع امام علی (ع) و بیمه هنرمندان و همچنین عضویت آن‌ها در صندوق هنرمندان را از دیگر اقدام‌ات انجام گرفته در استان است.

وی در این باره افزود: با توجه به اطلاع رسانی خوبی که از سوی انجمن‌های فرهنگی و هنری استان صورت گرفت عضویت هنرمندان در صندوق هنرمندان رشد قابل توجهی به همراه داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد، جوادیان زاده در پایان افزود: تجهیز کتابخانه‌های تخصصی فرهنگ و هنر، آموزش هنرمندان و رویداد نقاشی خط با موضوع مضامین صحیفه سجادیه از دیگر برنامه‌های این اداره در سال ۱۴۰۰ است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..