آخرین وضعیت یارگیری‌‌ عارف و لاریجانی

به گزارش یزدی نیوزتعیین رئیس مجلس به رأی حدود ٦٠ نماینده مستقلی که هنوز نظر خود را آشکار نکرده‌‌اند، موکول می‌شود.

اینکه لاریجانی در ادامه ماجرا و تا فرا رسیدن روز انتخاب رئیس مجلس، همین مسیر فعلی را بر‌می‌گزیند یا در آن تجدید نظر می‌کند، مشخص نیست، اما تا اینجای کار و آن‌گونه که از شواهد و اخبار پشت‌ِپرده به گوش می‌رسد، از جمع ١٦٦ نماینده‌ای که با لیست‌های امید و اعتدال به مجلس دهم راه یافته‌‌اند، حمایت ١١٠ نفر از ریاست عارف قطعی است.

در سوی مقابل هم حامیان لاریجانی از قطعی‌بودن ١٢٠ رأی در سبد رئیس مجالس هشتم و نهم برای استمرار ریاستش در مجلس دهم خبر می‌دهند. روایتی که اگر صحت داشته باشد، تعیین رئیس مجلس را به رأی حدود ٦٠ نماینده مستقلی که هنوز نظر خود را آشکار نکرده‌‌اند، موکول می‌کند.

روزنامه شرق در گزارشی می نویسد: اگر شنیده‌ها مبنی بر اینکه لاریجانی با حاج‌بابایی و سالک درباره همراهی تاکتیکی در مجلس دهم به توافق رسیده، صحیح باشد، به این معناست که او تصمیم خود را گرفته است. تصمیمی که بیش از زیان‌رساندن به فراکسیون امید، در راستای سود‌رساندن به تندروهایی است که حالا در اقلیت مطلق مجلس دهم هستند، اما می‌توانند با قرارگرفتن زیر چتر لاریجانی، خود را بازسازی و سازماندهی کنند. اینکه ایفای چنین نقشی از سوی لاریجانی، در کنار سوق‌دادنش به سمت کرسی ریاست، چه هزینه‌هایی را برای آینده سیاسی او به دنبال خواهد داشت، محاسبه‌ای است که لاریجانی و فراکسیون رهروان مجلس نهم، قبل از تصمیم‌گیری برای مسیر حرکتشان در مجلس دهم باید به‌خوبی درباره آن تأمل کنند.»

 

بخش نظردهی بسته شده است..