کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی

مجرمان سایبری بار دیگر به وسیله ترفند برنده شدن در قرعه کشی، ۵۰۰ میلیون ریال از یک شهروند یزدی کلاهبرداری کردند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: مجرمان سایبری با سوء‌استفاده از ناآگاهی مردم با برقراری تماس با شهروندان خود را مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی معرفی کرده و با ترفند‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

وی افزود: این مجرمان با عناوینی مانند اینکه شما برنده قرعه کشی بانک‌ها و موسسات مالی، مسابقات رادیویی و تلویزیونی، سفر هدیه به زیارت اماکن مقدس شده‌اید، اقدام به فریب شهروندان کرده و حساب شهروندان را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان تصریح کرد: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد شهروندان از طریق ترفند‌های مختلف کد ارسالی به شماره تماس آن‌ها را دریافت کرده و سپس با فعال نمودن اپلیکیشن‌های بانکی به حساب آن‌ها دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال غیرمجاز وجوه به صورت اینترنتی می‌کنند.

ابوطالبی ادامه داد: در حال حاضر از این شیوه بسیار استفاده می‌شود و متأسفانه در هفته جاری یکی از شهروندان به دلیل اعتماد بیش از حد، اطلاعات بانکی و شخصی خود را در اختیار مجرمان قرار داده و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب وی سرقت شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهروندان باید توجه کنند که برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا فعال‌سازی برنامه‌های بانکی و ارسال اطلاعات محرمانه کارت بانکی و کد‌های دریافتی از طریق پیامک نیست و اینگونه تماس‌ها قطعا کلاهبرداری است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: کاربران برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری باید از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود از قبیل شماره حساب، شماره کارت و اعلام رمز آن‌ها به افراد غیرخودداری کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..