امام جمعه یزد:

انتخابات و برجام نباید به یکدیگر گره بخورند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت انتخابات گفت: انتخابات و برجام دو موضوع جدا از یکدیگر هستند و نباید به هم گره بخورند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری در پیام جمعه این هفته با اشاره به سپری شدن ۱۰ روز از ماه مبارک رمضان اظهار داشت: سعادتمند کسانی هستند که توانستند در این فرصت ۱۰ روزه با شرکت در ضیافت الهی برای خود جایگاهی اخروی به دست آورند و امیدوارم هر یک از ما که تا این لحظه از ماه مهمانی خدا، غفلت داشته ایم نیز با عزمی جزم، از فیوضات ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: فلسفه روزه ماه رمضان، حصول تقواست و در ماه رمضان باید تربیت خدایی پیدا کنیم و روحیه کسالت و گرفتگی به یک روحیه معنوی و نشاط معنوی تبدیل شود و غفلت ما تبدیل به توجه به خداوند متعال و هدف خلقت شود.

ناصری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم، منحرف نشدن از مسیر حق و مراقبت و مواظبت در این راه است زیرا منحرف شدن از مسیر خدا، پیامبر و ائمه ما را در مسیر کشف حقایق قرار می دهد.

انتخاب همنشین مسیر زندگی انسان را مشخص می‌کند

وی با بیان اینکه یکی از مسائلی که هم می تواند انسان را سعادتمند کند و هم او را دچار شقاوت کند، دوست و همنشین است، عنوان کرد: دوست و همنشین می‌تواند مسیر زندگی انسان را مشخص کند بنابراین باید به دنبال دوست و همنشینی باشیم که دنباله‌رو مسیر خدا و پیامبر باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به آیات سوره فرقان اظهار داشت: بر اساس این آیه، در روز قیامت کسانی هستند که دستان خود را به واسطه انتخاب دوست و همنشینی که در دنیا داشته اند، می گزند که این امر نشان از اهمیت مسئله دوست یابی و انتخاب همنشین دارد.

وی افزود: انسان در ارتباط با همراهی و تاثیرپذیری و تبعیت کردن از دیگران نباید به دنبال هر صدایی برود و هر فرد بدون بصیرتی را تبعیت کند بلکه خود باید آگاهی و بصیرت داشته باشد و عاقبت امر را بسنجد و اجازه ندهد که دیگران با تفکرات خود، او را از مسیر خدا و پیامبر دور کنند.

جوانان در استفاده از فضای مجازی آگاهانه و بصیرانه رفتار کنند

ناصری با اشاره به اینکه امروز شاهد حاکم شدن این شرایط در فضای مجازی هستیم، عنوان کرد: امروز فضاهای مجازی به بستری برای دور شدن انسان از خدا و هدایت او به مسیری غیر از رضای خدا و حرکت به سمت خوی و خصلت‌های حیوانی تبدیل شده که باید در این زمینه آگاه و بصیر برخورد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا مصداق آیات سوره فرقان نباشیم، یادآور شد: امروز دشمنان ما به ویژه صهیونیست‌ها از فضای مجازی استفاده می کنند تا ما را از مسیر خدا، پیامبر، ولایت، مهدویت و سعادت دور کنند و از این طریق به اهداف شوم و شیطانی خود دست پیدا کنند و با جدا کردن جوانان از فطرتشان، آنها را در مسیر شیطان و هوای نفس قرار دهند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید با انتخاب راه خدا، ولایت و اهل بیت(ع)، مسیر سعادت را طی کنیم، افزود: باید مراقب باشیم برخی ارتباطات ما را از مسیر درست منحرف نکند.

شکست آمریکا در صحرای طبس نشان از الهی بودن انقلاب اسلامی ایران دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه، سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس عنوان کرد: این اولین حرکت آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران بود و مدت‌ها زمان گذاشتند و هزینه کردند اما خداوند متعال قدرت خود را در صحرای طبس به آنها نشان داد و به تعبیر امام، شن‌ها به عنوان لشکریان خدا هواپیماهای آنها را منهدم کرد و عملیات آنها را ناکام گذاشت.

ناصری با اشاره به اینکه شکست آمریکا در صحرای طبس نشان از الهی بودن انقلاب اسلامی ایران دارد، تاکید کرد: این وقایع نشان می دهد که انقلاب ما و حرکت امام و مردم در مبارزه با طاغوت خدایی بوده و همین خدایی بودن انقلاب، سبب شده تا در دوره‌های مختلف دست یاری خدا بر سر این انقلاب باشد و توطئه‌های بسیاری خنثی شود.

وی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب خدایی است بنابراین هرکس کار انقلابی انجام دهد، کار خدایی انجام داده و هرکس غیر از این مسیر را انتخاب کند، دچار انحراف شده است.

مذاکره کنندگان اظهارات طرف‌های مذاکره را راستی آزمایی کنند

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام و مذاکراتی که با برخی کشورهای اروپایی آغاز شده است، افزود: آمریکا به بهانه تولید بمب اتمی و هسته ای در ایران، ما را تحت فشار قرار داده و دنیا را علیه ایران تحریک کرده اما ایران نشان داد که به دنبال استفاده غیرانسانی از انرژی هسته ای نیست.

وی با اشاره به اینکه ما به قول خود وفا کردیم و اقداماتی در راستای برجام انجام دادیم، اظهار داشت: اما طرف‌ها ما خیانت و بدقولی کردند اما حالا می خواهند دوباره برگردند اما باز هم برای ما شرط و شروط می گذارند که ما نمی پذیریم.

ناصری یادآور شد: البته مقام معظم رهبری نیز برای اینکه دشمنان ما دوباره توطئه چینی جدیدی نکنند، پذیرفته اند که مذاکرات انجام شود اما شرط و شروط نمی‌پذیریم و اکنون آنها هستند که باید خیانت‌ها و بدقولی‌های خود را جبران کنند.

وی تصریح کرد: آنها به واسطه تحریم‌ها خسارت‌های جدی به کشور ما زدند که غیرقابل جبران است و برای مردم ما مشکلات جدی ایجاد کردند که باید خسارت آن را بپردازند که البته زیر بار نمی روند اما مذاکره کنندگان ما باید مراقب باشند و فریب آنها را نخورند و ابتدا راستی آزمایی کنند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: این مذاکرات به دلیل بدعهدی‌های آمریکا حاصل مفیدی برای ما ندارد بنابراین نباید با چشم دوختن به نتیجه مذاکرات، کار و تلاش را متوقف کنیم بلکه باید با توکل به خدا و با استفاده از فکر و اندیشه خود، کشور را در مسیر پیشرفت و استقلال قرار دهیم.

شرکت در انتخابات یک اصل مهم و اساسی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انتخابات نباید به برجام گره بخورد، افزود: این دو باید از یکدیگر جدا شوند زیرا انتخابات حرکت بزرگ و یک وظیفه شرعی است و باید به واسطه آن انسان‌های خلاق، مدبر، مدیر امور کشور را در دست بگیرند.

ناصری اظهار داشت: شرکت در انتخابات یک اصل مهم است که امیدواریم مردم همچون گذشته با مشارکت جدی و آگاهانه خود، سرنوشت کشور را به دست افرادی بسپرند که جرأت، جسارت و تدبیر کافی برای اداره کشور داشته باشند.

حرمت روزه داران و ماه رمضان حفظ شود

وی همچنین با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان تصریح کرد: افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند در ملأعام روزه‌خواری نکنند و حرمت این ماه و روزه داران را حفظ کنند.

ناصری با انتقاد از اینکه فضای شهر، چهره رمضانی ندارد، عنوان کرد: مسئولان فرهنگی و حوزه تبلیغات شهری با پرچم و بنر و … فضا را رمضانی و معنوی کرده و مردم را به دعا و نیایش به ویژه در شب‌های قدر دعوت کنند.

وی یادآور شد: گرچه در شب‌های قدر نمی‌توانیم مراسم بزرگ احیا داشته باشیم اما باید مردم را به برگزاری مراسم کوچک و حتی خانگی با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی دعوت کنیم تا دعا و نیایش در این شب‌های بزرگ مورد غفلت قرار نگیرد.

ناصری تاکید کرد: نباید ارتباط با خدا، نیایش، توبه و استغفار را فراموش کنیم و بدانیم که خداوند در این ماه دعاهای ما را مستجاب می کند بنابراین برای موارد اساسی از جمله منکوب شدن دشمنان، حفظ اسلام و انقلاب دعا کنیم و از شب‌های قدر غافل نشویم و از این فرصت‌ها استفاده کنیم

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..