رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛

آغاز تلاش جدی برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن در دادگستری یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد از آغاز تلاش جدی برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن در دادگستری یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری در جمع کارکنان اجرای احکام حقوقی دادگستری شهرستان یزد اظهار داشت: سرعت توأم با دقت، مهمترین اصل کار در اجرای احکام است و تمام همت و تلاش مجموعه قضایی در سال جاری نیز باید معطوف به کاهش موجودی پرونده ها باشد.

وی بیان کرد: تسریع در اجرای حکم وفق موازین قانونی، به‌هنگام بودن و دقت، علاوه بر افزایش میزان رضایتمندی در پیشگیری از وقوع جرم نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، وظیفه کارکنان شاغل در اجراهای احکام را بسیار حساس و دشوار دانست و تصریح کرد: کارکنان اجرای احکام باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسترهای موجود، برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب به اصحاب پرونده اهتمام ورزند.

وی در رابطه با دستورالعمل پایش و غربالگری زندانیان نیز اظهار داشت: پیرو منویات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه با بررسی وضعیت محکومان مالی واجد شرایط، از ظرفیت خیران، شورای صلحی و سایر نهادهای ارفاقی و تأسیسات حقوقی در امر آزادی و کاهش جمعیت زندانیان، استفاده لازم صورت پذیرد.

دهشیری با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوق افزود: یکی از سیاست‌های راهبردی و سند تحول در قوه قضاییه رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مسن است از اینرو دستگاه قضا ضمن تاکید بر این مسئله، تمام تلاش خود را برای محقق کردن این امر می کند.

وی همچنین بیان کرد: از مجموع ۸ هزار فقره پرونده کاهش یافته در اجرای احکام حقوقی استان یزد، ۶ هزار و ۳۵۰ فقره پرونده یعنی ۸۰ درصد مربوط به اجرای احکام مدنی شهر یزد بوده است.

گفتنی است؛ رئیس کل دادگستری استان در این نشست ضمن استماع مشکلات و دغدغه های مجموعه اجرای احکام و قدردانی از زحمات این مجموعه، از ۵ نفر از کارکنانی که عملکرد بهتری داشتند، تقدیر کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..