آغاز ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از آغاز ثبت نام شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز سلمانی گفت: واکسن کرونای نوترکیب کنژوگه که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است، اکنون بعد از گذراندن موفق فاز ۱ و ۲، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی می‌گردد تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران نیز تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز گردد.
وی ادامه داد: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال، دارای سلامت عمومی مناسب یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می‌توانند به صورت رایگان در این کارازمایی بالینی شرکت کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند و یا همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ با سامانه ۱۱۱ تماس بگیرند.
دکتر سلمانی با اشاره به سهمیه سه هزار نفری شهر یزد در این فراخوان، تصریح کرد: در این مرحله از کارآزمایی بالینی ۲۴ هزار نفر داوطلب از ساکنان شهر‌های اصفهان، بابل، بندرعباس، زنجان، ساری، کرمان، همدان و یزد مشارکت خواهند داشت.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: انستیتو پاستور ایران قدیمی‌ترین موسسه واکسن ساز در ایران و منطقه خاورمیانه است که سابقه تولید واکسن‌هایی نظیر آبله، وبا، سل (ب. ث. ژ)، دیفتری، هاری، هپاتیت B و … در کارنامه یک صد ساله خدمات بهداشتی خود دارد که تقریباً تمام ایرانیان از محصولات واکسن این موسسه استفاده کرده اند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..