حجم بالای تردد، مهمترین چالش پیشروی دستگاه قضا استان یزد

حجم بالای تردد در مجموعه دستگاه قضا، مهمترین چالش پیشروی دستگاه قضای استان یزد در حوزه مقابله با کرونا است.

به گزارش یزدی نیوز معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) با اشاره به نوع خدمت و رسالت حاکمیتی دستگاه قضا گفت: متاسفانه حجم بالای کار در دستگاه قضا و لزوم رسیدگی به شکایات مردمی در سریع‌ترین زمان ممکن مانع تعطیلی و دورکاری همکاران در این مجموعه است.
مجید دهقان به حجم بالای مراجعات مردمی در مجموعه دستگاه قضا استان اشاره کرد و گفت: علیرغم راه اندازی سامانه‌های متعدد الکترونیکی و برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها هنوز از میزان تردد‌ها کاسته نشده است.
دهقان افزود: این حجم بالای مراجعات، مخاطرات بسیاری را برای کارکنان به همراه داشته به گونه‌ای که علیرغم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قالب ارائه ماسک، نصب دستگاه ضدعفونی در محاکم، ضدعفونی مستمر ساختمان‌ها و. تعداد بالایی از کارکنان در یک سال گذشته به این ویروس منحوس مبتلا و از این بین دو نفر دعوت حق را لبیک گفته اند.
وی با تقدیر از زحمات کادر بهداشت و درمان استان تصریح کرد: رشد آمار مبتلایان به کرونا علیرغم اعمال محدودیت‌ها و هشدار‌ها باری مضاعف را بر دوش کادر بهداشت و درمان واردکرده است.
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد افزود: نیرو‌هایی که در مجموعه بهداشت و درمان در حال فعالیت هستند به معنای واقعی کلمه فرشتگانی هستند که ایثار و کمک به هم نوع را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.
وی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) با مجموعه دادگستری استان گفت: این همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه پیشگیری از کرونا و سفر رئیس قوه قضائیه به استان قابل تقدیر است.
دهقان اظهار داشت: در صورت امکان با توجه به مشغله بالا، سختی کار و فشار روحی وارد بر کارکنان دادگستری مقدمات استقرار یک پزشک عمومی و یک مشاور به صورت یک روز در هفته جهت بررسی سلامت عمومی کارکنان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) قرار گیرد.
شایان ذکر است در این نشست معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان یزد با اهدای لوح تقدیر به نمایندگی از رئیس کل دادگستری استان از رئیس و دو تن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) تقدیر کرد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..