کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار یزد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد گفت: فراوانی تولید و عرضه مناسب نسبت به تقاضای موجود در بازار، باعث شده که قیمت تمام میوه‌های موجود در میادین تا ۲۰ درصد کاهش داشته باشد.

«حسین مشرف»  اظهار کرد: فراوانی در تولید میوه و تره بار و عرضه بالا نسبت به تقاضای مردم باعث شده که شاهد کاهش چشمگیر میوه در بازار و میادین تا حدود ۲۰ درصد باشیم.

وی کاهش صادرات در کشور را نیز در ایجاد نشدن کمبود در بازار و میادین میوه و کاهش قیمت‌ها موثر دانست.

وی به قیمت‌های حال حاضر بازار میوه نیز اشاره کرد و گفت: در هفته جاری، هر کیلو هندوانه از ۳۵۰۰ تومان به ۲۷۰۰ تومان و هر کیلو شمام از ۱۰ هزار به هشت هزار تومان، کاهش یافت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار از کاهش قیمت هر کیلوگرم سیب درختی از ۱۵ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان و در برخی موارد با توجه به درجه کیفیت تا کیلویی شش هزار تومان خبر داد و گفت: هر کیلوگرم موز خارجی نیز از ۳۸ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان و موز هندی از ۳۰ هزار به ۲۳ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی نیز در میادین یزد بین چهار تا پنج هزار تومان، هر کیلو خیارسبز گلخانه‌ای از شش تا هشت هزار تومان و هر کیلو خیار مینی از هفت تا ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مشرف در پایان قیمت هر کیلوگرم خرمای مضافتی را از ۱۸ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و متذکر شد: تمامی قیمت‌های ذکر شده مربوط به میادین میوه و تره‌بار است که در بازار مصرف‌کننده با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش به سود فروشنده عرضه می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..