توسعه فرهنگی از محور‌های اصلی توسعه استان یزد

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد با اشاره به ضرورت حمایت از تشکل‌های مردمی در راستای توسعه بیش از پیش استان در عرصه‌های مختلف، گفت: توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از محورهای اصلی توسعه استان یزد است.
 " سیدمحمد میرمحمدی" در جریان دیدار با "امیر هوشنگ عندلبیان" رئیس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور، اظهار کرد: توجه به حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از محورهای اصلی استان یزد است.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه توسعه فرهنگی استان، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ سازمان مردم نهاد و غیردولتی در استان با هدف شناخت آسیب‌های اجتماعی و توسعه بیش از پیش استان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

میرمحمدی تصریح کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اقشار مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری، تشکیل شورای توسعه فرهنگی شهرستان‌ها و همچنین برگزاری جلسات متعدد با عناصر شبکه پودمانی توسعه فرهنگی که در حال تشکیل است، از دیگر اقدامات در دستور کار این حوزه است.

استاندار با اشاره به مهاجر‌پذیر بودن این استان، گفت: جذب کارشناسان و فارغ التحصیلان مقاطع عالی دانشگاهی به وسیله گسترش صنایع های‌تک در استان یزد از جمله برنامه‌های موثر در راستای توسعه بیش از پیش مسائل فرهنگی ناشی از مهاجرت افراد با تحصیلات پایین‌تر به یزد است.

میرمحمدی در پایان تشکیل ستاد مدیریت فرهنگی و اجتماعی آسیبه ای اجتماعی در استان یزد را ضروری دانست و افزود: برگزاری جلسات هم اندیشی مستمر و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از جمله مهمترین راهکارهای تدوین برنامه های موثر و عملیاتی در این حوزه است.

بخش نظردهی بسته شده است..