توزیع هزار عنوان کتاب در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اشلامی یزد: سال گذشته هزار عنوان کتاب بین کتابخانه ها، مساجد، مدارس، رسانه ها، چهره‌های فرهنگی و هنری، استادان و احزاب سیاسی استان توزیع شد.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ادبی یزد یادمان شاعر فقید مرحوم صابر یزدی گفت: تلاش شد از راه این جشنواره، یک برند ادبی برای استان تعریف شود تا این اقدام به صورت سالانه استمرار یابد.

وی از چاپ مجموعه آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مرحوم صابر یزدی در حوزه ادبیات کلاسیک یکی از بازآفرینان بزرگ بود و آثار بسیار درخشان از خود برجا گذاشت، این جشنواره برپا شد که هدف از آن معرفی آثار پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران به نسل جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: برای شناسنامه دار شدن آثار نشر در استان کتاب کارنامه نشر علوم انسانی تهیه و به زودی چاپ می‌شود و در آن تمامی آثار مکتوب استان اعم از کتاب، پژوهش، پایان نامه و دیگر امور از این قبیل در فاصله زمانی ۹۰ تا ۹۵ جمع آوری شد و قرار است جلد دوم آن از سال ۹۵ تا ۴۰۰ هم تدوین شود.

وی با اشاره به حوزه نشریه‌های تخصصی فرهنگ و هنر گفت: در دوره جدید فصلنامه فرهنگی یزد پنج شماره آن طبق نشریه وزارت علوم و تحقیقات به چاپ رسید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..