صدور بیش از ۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان یزد

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون چهار هزار و ۲۳۴ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۵۱ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در استان صادر شده است.

به گزارش یزدی نیوز عماد تشکری با اشاره به اهمیت اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کار‌ها تصریح کرد: چند سالی است که طرح‌های پشتیان مشاغل خانگی به عنوان یک فرصت مطرح شده و در استان نیز ۵۱ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان جهت هماهنگی بیشتر بین مشاغل خانگی مستقل و فروش محصولات و تامین مواد اولیه آن‌ها در بازار تشکیل شده است.

 

وی افزود: منابع اختصاص پیدا کرده به مشاغل خانگی در سال گذشته بسیار اندک بود و امیدوارم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» شاهد رشد و توسعه مشاغل خانگی در استان باشیم.

 

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به هزار و ۸۵۰ طرح مبلغی بالغ بر ۲۵۷ میلیارد ریال جهت ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۱۸ نفر تسهیلات پرداخت شده است.

 

تشکری ادامه داد: تنوع عمل در حوزه مشاغل خانگی زیاد است و در این حوزه ممکن است افراد در داخل خانه خود به صورت کارمزدی برای تولیدکنندگان کار کرده و به ازای کار مزد دریافت کنند. همچنین ممکن است فعالیت افراد به صورت مستقل باشد و یا اینکه فعالیت در قالب یک برند شبکه تعاونی یا اتحادیه باشد.

 

وی با اشاره به تجارب برخی کسب و کار‌های موفق در جهان ادامه داد: بیش از ۱۵۶ کشور جهان در زمینه مشاغل خرد و کوچک خانگی فعالیت نظام‌مند دارند و بسیای از برند‌ها در جهان از طریق این شغل‌ها ایجاد شده است.

 

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان ساخت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ساماندهی، استعدادسنجی، توانمندسازی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار توسط این اداره کل و جهاد دانشگاهی استان در حال اجرا بوده که براساس این طرح ۵۴ هزار و ۳۰۰ شغل خانگی در کشور ایجاد می‌شود که سهم یزد هزار و ۸۰۰ مورد است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..