اینترنت نسل پنجم در راه یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد: اینترنت نسل پنجم (۵G) با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به زودی در استان گسترش می‌یابد.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل گفت: با برنامه ریزی و پیگیری‌های انجام شده و با توجه به ظرفیت و شاخص‌های استان یزد در زمینه‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، اولین دکل اینترنت با سرعت بالا در اردیبهشت ماه نصب می‌شود.

وی افزود: این نوع اینترنت از سرعت بالا برخوردار بوده، قطعی و تاخیر ندارد و بسیار قابل اطمینان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح کرد: این اینترنت در بخش‌های پزشکی و درمان، جراحی از راه دور، گردشگری، آی تی، داده‌های فضایی و صنایع کاربرد بسیاری دارد.

پاکدل همچنین با اشاره به ثبت رکورد جدید ۱۱۱ گیگابیت بر ثانیه اوج مصرف داده در فروردین ماه اظهار داشت: رکورد اوج مصرف داده در فروردین در شروع سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به فروردین ماه ۱۳۹۸ به میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی از اجرای طرح هفته‌های خرید اینترنتی از چهارم تا هفدهم اردیبهشت ماه در یزد خبر داد و گفت: در زمینه تحقق دسترسی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، حمایت از اکوسیستم ICT برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال و حمایت از صنعت ICT استان برای بومی ساز تجهیزات مورد نیاز کشور آمادگی لازم را داریم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..